به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مجمع سرمایه‌گذاری ارس صبا روز چهارشنبه با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. در این مجمع عبدالله اصغرنژاد، مدیرعامل سرمایه‌گذاری ارس صبا به ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره پرداخت.

وی با اشاره به رشد ۳۸۷ درصدی سود خالص شرکت در سال ۹۸ از تحقق مبلغ ۴۷۹۴ ریال سود خالص برای هر سهم «وارس» خبر داد. وی با بیان اینکه سود عملیاتی ارس صبا در سال مالی منتهی به آذر ماه مبلغ۴۷۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال بود، افزود: در این بخش نیز شاهد حدود ۴۰۰ درصد افزایش بودیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده ارس صبا تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت، طرح توسعه شرکت نیرو ترانسفو صبا واقع در منطقه آزاد ماکو است.

با افتتاح این طرح ظرفیت تولیدی ترانس در ارس صبا افزایش می‌یابد که با توجه به موقعیت این منطقه ظرفیت صادراتی نیز برای این شرکت فراهم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارس صبا در مورد دلایل پیشنهاد تقسیم سود ۵۰ تومانی برای هر سهم تاکید کرد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت پیشنهاد ما این است که از مبلغ ۴۸۰ تومان سود محقق شده برای هر سهم، مبلغ ۵۰ تومان تقسیم شود تا بقیه سود محقق شده به حساب انباشته شرکت منتقل شده تا بتوانیم برای افزایش سرمایه اقدام کنیم.

وی درپاسخ به سهامداران درخصوص کسب مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس تصریح کرد: برای اخذ مجوز افزایش سرمایه از محل سود انباشته با تهیه گزارش توجیهی در سال آینده اقدام خواهیم کرد.