محمد‌علی میرزا‌کوچک‌شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در این جلسه به معرفی این شرکت و ترسیم اهداف آن پرداخت و گفت: این شرکت با سرمایه ۵/ ۱ هزار میلیارد تومانی از نظر سرمایه اسمی و ارزش گروه سرمایه‌گذاری‌ها در رده نخست قرار دارد و بازدهی سبد سرمایه‌گذاری آن در سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه سال‌جاری طی سال مالی گذشته معادل ۲۸۰ درصد بوده است.

وی افزود: صبا تامین به‌عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت‌های تابعه خود که به‌طور عمده درحوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد. شیرازی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی سهامدار ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صبا تامین است، افزود: صبا تامین سهام شرکت‌های سیمان تامین، زغال‌سنگ پروده طبس، سرمایه‌گذاری‌هامون شمال، تامین سرمایه امین، ملارد شیر، لطیف، چوب و خزر کاسپین و صنایع عمومی تامین را در زیرمجموعه خود دارد و بنا دارد طی سال‌جاری آنها را در بازار سرمایه عرضه کند.

وی گفت: برخی از این شرکت‌ها اقدامات اولیه انجام شده و در مراحل پذیرش بورس هستند. شیرازی به اهمیت حاکمیت شرکتی برای صبا تامین اشاره کرد و گفت: حاکمیت شرکتی و تقویت اساس آن از اهداف بزرگ شرکت است و کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی زیرنظر هیات مدیره و در نهایت شفافیت مشغول به کار هستند. وی بیان کرد: راهبرد شرکت صبا تامین مدیریت پرتفوی بورسی و غیربورسی است. همچنین متنوع‌سازی به لحاظ سرمایه و استراتژی ماهیت که وابستگی به معاملات خارجی را کمتر کند از دیگر برنامه‌های این شرکت است. شیرازی تصریح کرد: از اهداف و استراتژی‌های مهم صبا تامین، خرید شرکت‌های بزرگ است که در این راستا در مواقع لزوم با خرید شرکت‌های بورسی در مواقع بحرانی مثل زمان شهادت سردار سلیمانی، از بازار حمایت کردیم.

وحید حسن‌پور، مدیرعامل کارگزاری صبا تامین به‌عنوان مدیرعرضه در این نشست الکترونیکی گفت: ۱۲ درصد سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین معادل یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد سهام در بازار اول معاملات فرابورس با نماد «صبا» و حداکثر سهمیه قابل‌تخصیص به هر کد۱۲۰۰ سهم و با دامنه قیمت در ثبت‌سفارش۱۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ریال، امروز (چهار‌شنبه ۲۰ فروردین) عرضه می‌شود. وی گفت: ۱۰ درصد معادل ۵/ ۱ میلیارد سهم «صبا» برای عموم و دو درصد دیگر هم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق خواهد گرفت.