کارگزاریت هنگ نکرده عشق و عاشقی یادت بره

کاربران بورس‌باز هم ساکت ننشستند و با مطالب طنز و جدی خود به انتقاد از این اتفاق تکراری پرداختند. گروه طنزپرداز که حتی اگر کوه آتشفشان هم شعله‌ور شود با آن شوخی می‌کنند، قطعی امروز سامانه‌های معاملاتی آگاه و مفید را دستمایه شوخی‌های توییتری خود کردند.  یکی از این کاربران که به نظر می‌رسد جزو آن دسته است که با رونق بازار سرمایه کار قبلی را رها کرده نوشت: «کاش زودتر می‌گفتین بازار ۹:۳۰ باز میشه نیم ساعت بیشتر می‌خوابیدیم.» کاربر دیگری نوشت: «هسته رو چرا ریختین رو آگاه؟!» دیگری نوشت: «حس می‌کنم‌ الان رئیس سازمان ‌بورس میاد میگه بچه‌ها امروز معلم نمیاد آروم کیف‌هاتونو بردارید برید خونه.»  «حامد» کاربر دیگری بود که واکنشش به اختلال سامانه‌های معاملاتی کارگزاری آگاه و مفید این بود: «کارگزاریت هنگ نکرده که عشق و عاشقی یادت بره.»

آش شور کارگزاری‌ها

در مقابل این کاربران خوش‌خنده، کاربران دیگری هم بودند که خشم خود را از قطعی سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه و مفید در کلمات ریختند و آن را توییت کردند. یکی از این کاربران نوشت: «کارگزاری مفید به ویژه برای کاربران خرید خودکار، عرضه اولیه و پویا را خریداری نکرده است. این شرکت از مشتریانش نه عذرخواهی کرده و نه خسارتی پرداخت کرده. به راحتی همه چیز را به اختلال ربط داده و از پذیرش مسوولیت خود شانه خالی می‌کنند.» یکی از کاربران توییتر که به نظر می‌رسید با سامانه معاملاتی مفید خرید‌وفروش می‌کند از مشکل سامانه معاملاتی مفید خبر داده و با انتقاد از این اتفاق نوشت: «اول آگاه، حالا هم مفید ، کارگزاری‌ها شورش رو درآوردن دیگه.»  محمدانور پویا کاربر دیگر توییتر بود که نوشت: ‌«کارگزاری آگاه یه جوری شده، فقط می‌تونی بشینی تماشا کنی و حرص بخوری. نه میشه خرید نه می‌شه فروخت. قشنگ نیست.»

آگاه اونا؛ آگاه ما

در روزهای اخیر بهراد ابراهیمی، مدیر معاملات کارگزاری آگاه هم چند بار مجبور به اطلاع‌رسانی و عذرخواهی بابت این مشکل شده؛ او در اولین توییتی که ابتدای روز داشت نوشت: «خوشبختانه پس از تلاش شبانه‌روزی همکاران آسا امروز سرویس‌های اصلی آنلاین عملیاتی هستند، عذرخواهی ما رو برای مشکلاتی که ممکن است هرازگاهی به‌صورت مقطعی پیش بیاد بپذیرید، با تمام توان سعی می‌کنیم هرچه زودتر تمام ایرادات سامانه را رفع کنیم.»  عذرخواهی مدیر معاملات کارگزاری آگاه و توضیحاتش نه‌تنها کاربران را قانع نکرد بلکه موجب اعتراض بیشتر شد. «حسین» کاربری بود که زیر پست ابراهیمی نوشت: «برادر من کجا عملیاتی هستن، فقط صفحه اصلی میاد بالا، نمیشه وارد پرتفو شد، الان به مرحله‌ای رسیدین که دیگه باید قانعتون کرد مشکل داره؟»  کاربر دیگری با نام «ام‌اس» به مدیر معاملات کارگزاری آگاه طعنه زد و توییت کرد: «ما باید از شما پوزش بخواهیم. شما که تقصیری ندارین. این احتمال که سامانه یه ماه خراب بشه هم هست. شما که عمدا سامانه رو خراب نکردین. خودش دلش خواسته، شده. هر کی هم دوست نداره بره خارج ترید کنه.» «کشتی لئوناردو» هم کاربر بعدی بود که پاسخ ابراهیمی را زیر پست توییترش داد و نوشت: «درست میگه بنده خدا، آگاه اونا باز میشه آگاه ما باز نمیشه.»

 

بهنام صمدی/  کارشناس بازار سرمایه

 

ظرفیت دوره معامله‌گری برخط گروهی نوبت ۱۸ در کمتر از چند دقیقه تکمیل شد. تقاضای بسیار زیادی برای دوره‌های مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه وجود دارد. سازمان بورس و کانون کارگزاران باید برای عبور از این پیک هرچه سریع‌تر ظرفیت‌سازی کنند.

 

مهدی رباطی/  مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران

 

در صندوق دارایکم اعتماد ملت به دولت خدشه‌دار نشد.۱۵۰ درصد مثبت؛ نکته بسیار مهم درخصوص اعتماد بیشتر مردم به بورس.

 

رضا خانکی/ ‌ تحلیلگر بازار سرمایه

 

یکسری خبرنگار هم هستند دو روز بازار منفی میشه میان برای مصاحبه سراغمون که نظرتون چیه و کی اصلاح تموم میشه، همه ترسیدن و آیا سقوط در پیشه؟ ماهم باید هی قوت قلب بدیم بهشون. عوضش روزهای مثبت کسی سراغ مارو نمی‌گیره. شدیم سنگ صبور بی‌جیره و مواجب. بابا تو شادیاتونم مارو سهیم کنید.