مقاومت روانی یا مقاومت تکنیکال؟

نزدیک شدن شاخص کل به واحد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد سوژه دیگر کاربران بورس‌باز در فضای مجازی بود. یکی از این کاربران در توییتر نوشت: «شاخص مثبت است ولی بازار به محدوده مقاومتی خود یعنی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد واکنش نشان داده رسیدیم به جایی که مقاومت‌های روانی قوی‌تر از مقاومت‌های تکنیکالی هستند و این یعنی بورس دست تازه واردان است به اعداد مقاومت‌های روانی دقت کنید: یک میلیون یک و نیم میلیون و قطعا دو میلیون!»

اثر ناشتایی بر رفتار سهامداران

یکی از توییت‌های میترا فرخ‌پور، از کاربران فعال بورس نیز دیروز بازخوردهای جالبی داشت. او تصویری از نمودار قدرت خرید و فشار فروش در صف‌ها در ساعت‌های مختلف روز را منتشر کرد و بر این اساس نوشت: «این نشان می‌دهد رفتار سهامداران وقتی ناشتا هستند بسیار متفاوت از هنگامی است که در حال میل صبحانه هستند و در نهایت که پیام سیری به مغز می‌رسد.»  توییت او در کمتر از یک ساعت بیش از ۲۵۰ لایک خورد و تعدادی هم به او پاسخ دادند. یکی از این کاربران در پاسخ به فرخ‌پور نوشت: «بی پلاس، یه پادکست (فکر کنم قسمت ۳۷) داد، درباره عملکرد مغز در ساعت‌های مختلف روز و تاثیری که روی تصمیم‌گیری دارد. می‌شود به این مورد هم تعمیم داد.»  

 


مهدی رباطی
مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران

 

کارمزد کارگزاران 50 درصد کاهش پیدا کرد. ضربه‌ای جدی به توسعه زیرساخت معاملاتی بورس، صنعتی که در دهه گذشته با حاشیه سود کم فعالیت داشت برای توسعه نیازمند CIF مثبت مداوم است نه فقط دو سال، با نصف شدن سود سرمایه‌گذاری جدید توجیهی ندارد و درخواست جدیدی هم برای مجوز درکارنخواهد بود.

 



بهنام صمدی
خبرنگار

 

دعوای بورس کالا و سپرده‌گذاری علنی شد. سال‌هاست بورس کالا و سپرده‌گذاری مرکزی بر سر تسویه وجوه دچار مناقشه هستند، و بورس کالا حاضر نیست اتاق تسویه را به سپرده‌گذاری منتقل کند. امروز در مجمع بورس کالا اعلام شد سود مجمع از طریق سجام واریز نخواهد شد.

 



سعید اسلامی بیدگلی
عضو شورای بورس

 

از زمانی که من به‌عنوان نماینده کانون‌ها در شورای‌ بورس شرکت می‌کنم، برخلاف رویه پیشین، تمام دستور جلسه‌ها را برای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ارسال می‌کنم و اگر نظری درباره هر بندی داشته باشند، آن را در صحن شورا طرح می‌کنم؛ به‌ویژه اگر نظرات کانون‌ها متفاوت باشد.