یکی از این کاربران در واکنش به این دردسر جدید در توییتر خود نوشت: «اختلال در هسته شاپرک؛ به نظر می‌رسد پس از اختلال در هسته معاملات بورس حالا باید سهامداران اختلال در هسته شاپرک را هم در محاسبه ریسک در نظر بگیرند»

کاربر دیگری هم نوشت: «عرضه اولیه سیتا داره چنان فشاری به شبکه بانکی وارد می‌کنه که علاوه بر کارگزاری‌ها حالا درگاه‌های پرداخت دچار اختلال شدند» یکی دیگر از کاربران توییتر گلایه خود از اختلال در هسته بانکی را اینگونه بیان کرد: «مفید قطع، آگاه قطع، دلم به کارگزاری ملت خودم خوش بود اون وصله ولی درگاه بانکی قطعه، یه عرضه اولیه دادن بازار سرمایه کامل ترکید.»

دراختلالمان کمی سیستم داریم

 بهنام صمدی، کارشناس بازار سرمایه دیروز در توییتر خود ویدئوی اظهارات مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس را که مدعی شده بود اختلالی در خرید سهام در بورس نداشته؛ با دنبال‌کننده‌های خود به اشتراک گذاشت و پرسید «نظر شما درباره این ادعا چیه؟ اختلالی نداشتید؟» میثم کوثری یکی از کاربرانی بود که دعوت صمدی را لبیک گفت و به سوال او این‌گونه پاسخ داد: «دراختلالمان کمی سیستم داریم.»

امیر منتظری هم مانند کوثری به زبان طنز پاسخ مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس را داد: «در کنار این اختلال نداشتن هسته، اتفاقا چند کرگدن در حال پرواز دیدم و در زمین یک سکه کاشتم و درختش چند لحظه بعد درآمد و ۷۰ سکه داد.»

«ممد کرونا» اما نوشت: «‌اختلال که نه رئیس؛ منتها مشکلی که داریم اینه که وقتی یه چیزی رو می‌فروشیم، تا پولش برگرده تو حساب، یه چند ساعتی زمان می‌بره و ممکنه ساعت معاملاتی اون روز تموم بشه این زمانی مشکل ایجاد می‌کنه که بخوای یه چیز دیگه رو بخری، اینجاست که اذیتت می‌کنه.»

یکی دیگر از کاربران توییتر در واکنش به این اتفاق نوشت: «به شدت اختلال داشتیم حتى از دیشب، هم تو مفید، هم بقیه کارگزاریا، حتى سیستم شاپرکم اختلال داشت، یعنى خدا نکنه یکى ازمون بخواد عرضه اولیه بگیریم براش، تو روز آخر یا روز یکى به آخر.»

 

 


امیر ناظمی
رئیس سازمان فناوری اطلاعات

تابلوی اختصاصی فرصتی برای حضور استارت‌آپ‌ها در بورس است؛ هرچند شرکت‌های رشدیافته می‌توانند خود انتخاب کنند که در بازار اصلی پذیرش شوند یا بازار اختصاصی. با بازار اختصاصی، فرصت برای حضور شرکت‌های کوچک‌تر استارت‌آپی در بورس نیز به وجود می‌آید.

 

 


کامل ابراهیمیان
مدیر معاملات کارگزاری بانک توسعه صادرات

نقدینگی دلاری در کفِ 15 سال اخیر است. منابع ارزی بانک مرکزی هم در سقف مقدار خود طی چندسال اخیر است (شنیدم) با این حال ارز پاشی اتفاق نمی‌افتد (سیاستِ غلطِ چند دهه) تسلط بانک مرکزی بر بازارها،خوب است(نظر شخصی) دوستان اقتصاددان قطعا نظر کارشناسی تری می‌توانند بدهند.

 

 


بهراد ابراهیمی
مدیر معاملات کارگزاری آگاه

 خوشبختانه تمام سفارش‌های مشتریان برای عرضه اولیه به هسته معاملات ارسال شد، متاسفانه امروز سامانه اختلالاتی در پردازش سفارش‌ها داشت، اپلیکیشین موبایل تقریبا بدون مشکل کار می‌کنه...

 

 


رضا خانکی
کارشناس بازار سرمایه‌

تو خیابون میرزا کوچیک خان مغازه‌ کوچیکی بود به‌نام رضا لقمه. لقمه‌هاش گرفت و پاتوقی شد برای خودش. به‌خاطر رضا لقمه چنتا لقمه‌ای دیگه هم بغلش باز شد، میرزا لقمه و ممد لقمه که سر ریز رضا لقمه بودند. القصه، کارگزاری‌های خلوت پاشین بیاین سر ریز مفید و آگاه رو بگیرید.