علی بدخشیانی از مشهد :‌  سلام و خسته نباشید. مزیت معاملات برخط (Online Trading) نسبت به معاملات سنتی خریدوفروش در چیست؟ و اینکه آیا در سیستم معاملات آنلاین امکان مشاهده واریزی‌ها و برداشت‌ها و سهام خریداری شده وجود دارد؟

  اکبر مزینانی از اراک: برای خرید سهام باید پول را به حساب چه کسی واریز کنم؟ به حساب شرکت یا کارگزار؟

  مینا خجسته از تهران:‌آیا ممکن است برای خرید سهام سرمایه‌ام را به حساب کارگزاری واریز کنم و بعد کارگزار مدعی شود هیچ پولی دریافت نکرده است؟

  افشار از تهران: دوستان من ثبت‌نام و احراز هویت برای پدر و مادرم در سایت سجام را انجام دادم، کد معاملاتی هم گرفتم ولی برای فروش ۳۰درصد سهام وقتی به سایت بانک مراجعه می‌کنم بعد وارد کردن کد ملی میگه از سایت سهام عدالت این کد ملی دریافت نشده. حضوری هم رفتن همینو میگن. چطور باید حل کنیم این مشکل رو؟ ممنونم از راهنماییتون.

  علی اصغری از کرج : سلام. وقت شما بخیر، سوالی درباره نحوه سوددهی صندوق‌های سهامی داشتم و ممنون میشم از راهنمایی شما بزرگوار. نحوه سوددهی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی چگونه است؟ برای مثال: اگر قیمت هر واحد ۱۰ میلیون تومان باشد و در انتهای سال، سود سالانه صندوق به ۵۰۰ درصد رسیده باشد، سود ما از این ۱۰ میلیون تومان و در این بازه یک ساله که صندوق ۵۰۰ درصد رشد داشته معادل ۵۰ میلیون تومان است یا ما فقط بر اساس قیمت هر واحد خریداری شده سود می‌کنیم. برای مثال: اگر امروز قیمت واحد را ۱۰ میلیون تومان خریده‌ایم و در یک ماه بعدی قیمت هر واحد ۱۱ میلیون تومان شده باشد و ‌گیریم تا انتهای سال برای هر ماه یک میلیون به قیمت هر واحد اضافه شده باشد، سود نهایی ماه برای بازه یک ساله ۱۲ میلیون تومان است؟ کدام یک از این موارد صحیح است یا اگر هیچ کدام، لطفا راهنمایی فرمایید.

  مجید ابدی از تهران: سلام من می‌خواستم سهام عدالتمو به کارگزاری مفید انتقال بدن ولی موقع ثبت کردن نوشت شما قبلا کارگزاری رو انتخاب کردید چه طور میشه فهمید چه کارگزاری بوده؟

  احسان قنبری از قم : سلام خسته نباشید. من برای مشاهده سهام عدالتم تو سامانه سهام عدالت مهرآفرین، کدملی و شماره تلفنمو زدم. یه وقت مشکلی برام پیش نمیاد. چجوری خروج بزنم که دیگه اطلاعاتمو نداشته باشه. ممنون میشم بگید.