یکشنبه شب دولت با هدف ساماندهی وضعیت بازار سرمایه و با توجه به کشش تقاضای بالا در بازار سرمایه برای استفاده از فرصت‌های تامین مالی از این بازار، با افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه موافقت کرد. این لایحه قرار است با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به تصویب لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در هیات دولت به «دنیا‌ی‌اقتصاد» گفت: نمایندگان به دنبال تقویت بازار سرمایه هستند و اگر لایحه دولت دقیق باشد و بتواند بازار را از آشفتگی فعلی و حبابی که دارد، نجات دهد، از آن حمایت می‌کنند.  او توضیح داد: ما دنبال تقویت بازار سرمایه هستیم و حمایت هم می‌کنیم اما اگر این نابسامانی به همین شکلی که الان وجود دارد ادامه داشته باشد ما معترضیم. اگر نظارت کافی بر بازار سرمایه وجود نداشته باشد باعث می‌شود بازار مانند هواپیمایی که ارتباطش با برج مراقبت قطع شده، با سر زمین بخورد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت باید برای بازار سرمایه برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد. اینکه با یک لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌ها را داشته باشیم به جای خود خوب است و می‌توان پول‌های سرگردانی را که در بازار است، جذب کرد اما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای نظارت بر آن نیز وجود داشته باشد. ما باید بدانیم این پول حتما منتج به تولید می‌شود.

علیزاده تاکید کرد: اگر لایحه دولت دقیق باشد و بتواند بازار را از این آشفتگی و حبابی که دارد نجات دهد ما از آن حمایت می‌کنیم اما اگر این لایحه دلال‌بازی جدید شکل دهد قطعا مدنظر مجلس نیست و حمایت هم نخواهد شد. هنوز این لایحه به مجلس ارسال نشده و باید آن را مطالعه کرد تا درباره آن نظر دقیق داد.  به گفته علیزاده، رئیس سازمان بورس و معاونان او امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا می‌کنند و یکی از محور‌های این جلسه لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی خواهد بود.