هفته خاکستری در بورس تهران

روند مثبت در روزهای آینده

علی اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه: روند بازار در روزهای آینده مثبت خواهد شد. به خصوص در سهام بزرگ قیمت‌های برگشت‌پذیری را شاهد خواهیم بود اما رشد آنها به شدت قبل از اصلاح قیمت‌ها نیست. به دلیل اختلاف زیادی که در ارزش بازاری سهام کوچک و بزرگ دیده می‌شود‌، احتمال رشد سهام کوچک در مقایسه با شرکت‌های بزرگ بیشتر است.شاخص در سطح مقاومتی سنگین قرار دارد و با توجه به اصلاح قیمت‌ها در سهام بزرگ طی سه روز آخر هفته به نظر می‌رسد سطح مقاومتی 2 میلیون واحدی را فتح خواهیم کرد و به رکورد جدید دست پیدا کنیم.

حرکت نوسانی

فرزین طهماسبی، مدیر سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا: با توجه به منتفی شدن خبرخروج فولاد از بورس کالا و عرضه‌های زیاد در هفته گذشته بازار در این هفته روند مثبت را طی خواهد کرد و در روزهای آینده حرکت نوسانی را ادامه خواهد داد اما توانایی رشد تا ۳درصدی در روز را مانند روزهای گذشته نخواهد داشت. این روند تا مرز۲میلیون واحدی ادامه دارد و بعد از آن روند صعودی بهتر و با سرعت بیشتر خواهیم داشت.

روند صعودی و متعادل

محمد‌علی احمد‌زاد‌اصل، مدیرعامل سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان: بازار درهفته جاری روند صعودی و متعادل را در پیش خواهد گرفت وانتظار داریم که سهام بزرگ برمدار افزایش قیمتی قرار گرفته و درعرضه‌ها کنترل و دقت بیشتری داشته باشند و متقاضیان از شرایط استفاده کرده و از این عرضه‌ها استقبال کنند و ترس از ریزش شاخص نداشته باشند. زیرا با توجه به هجوم نقدینگی شاخص 2 میلیون واحدی دور ازانتظار نیست و به نظر می‌رسد دراوایل هفته جاری محقق خواهدشد. روند متعادل بازار و رشد شاخص یک روند منطقی وآرامش بخش فعالان بازار سرمایه است.

متعادل و رو به مثبت

حسن کاظم‌زاده، کارشناس بازار سرمایه: بازار سرمایه در هفته جاری متعادل و رو به مثبت خواهد بود و در سهام کوچک و بزرگ تغییر قیمتی محسوسی را تجربه نخواهیم کرد و نوسانات تا آخر هفته ادامه دارد و شاهد رشد سهام کوچک و اصلاح سهام بزرگ تا زمان متعادل‌سازی بازار سرمایه هستیم.

پایان اصلاح قیمت

بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه: انتظار می‌رود بازار در هفته پیش رو حرکت نوسانی ادامه‌داری را طی کرده وبه نظر می‌رسد که سهام بزرگ روند صعودی را طی کند و اصلاح قیمتی چند روز اخیر را رد کرده و مثبت شوند. اقبال بازار به سهام کوچک نیز ادامه دارد تا بازار به تعادل برسد.

برگشت قیمت سهام بزرگ

علیرضا زمانی، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به اصلاح قیمت‌ها در سهام بزرگ در چند روز گذشته بازار سرمایه در روزهای هفته جاری روند صعودی را در پیش خواهد گرفت. بازار سرمایه متاثر از نوسانات نرخ دلار بوده وبا توجه به ثابت شدن نرخ ارز درمحدوده 23هزار تومان بازار حرکت صعودی را آغاز خواهد کرد و قیمت سهام بزرگ از جمله هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها نیز برگشت‌پذیر خواهد بود و افزایش قیمت را در این سهام شاهد خواهیم بود. با توجه به حمایت‌های دولت و افزایش نرخ دلار به سطح مقاومتی 2 میلیون واحدی نزدیک شده و ازآن عبور خواهیم کرد.

 

چهار مقصد پول در بورس