کارت ملی را درست کنید، هسته معاملات پیشکش

«دو ساله نتوانسته‌ایم تراشه کارت‌ملی را تولید کنیم، اما الان می‌خواهیم هسته معاملات درست کنیم! فقط خدا به ما صبر بدهد.» این توییت واکنش کاربران شبکه اجتماعی توییتر را در پی داشت و جزو توییت‌هایی بود که کاربران زیادی روز گذشته آن ‌را پسندیدند و البته موافقان و مخالفانی هم داشت. یکی از کاربران در واکنش به این موضوع نوشت: «در ایران آدم‌های این‌کاره‌ای که بتوانند خیلی عالی این کار را انجام دهند وجود دارد، ما ضعف فنی نداریم، ضعف مدیریتی داریم و امیدوارم دست بهش نزنند چون به احتمال زیاد فقط هسته معاملات را خراب‌تر می‌کنند.» کاربر دیگری هم نوشت: «واقعا غم‌انگیز است. در زمانی که درآمد یک دلال، بنگاهی و در واقع کسی که صرفا یک مصرف‌کننده است و با ثروتش از تورم افسارگسیخته کسب پول می‌کند و برعکسش یک محقق، معلم، مهندس و در واقع کسی که تلاش برای پیشرفت و تولید و ایده‌پردازی می‌کند، خیلی بیشتر است، نمی‌شود دنبال پیشرفت علمی و اقتصادی بود.» و در نهایت کاربر دیگری با بازنشر این توییت نوشت: «چنین تصمیمی با آزمون و خطای زیادی که همراه دارد، مخاطب میلیونی هسته معاملات راتحت تاثیر قرار می‌دهد.» یکی دیگر از نظراتی که توجه کاربران را به خود جلب کرد از این قرار بود: «هر جای دنیا بود بعد این همه خرابی سیستم و هنگی آن، ... مسوولی می‌آمد عذرخواهی می‌کرد یا استعفا می‌داد اما اینجا مسوول میاد میگه عرضه اولیه‌ها را این مدلی به مردم ندهیم تا بار از هسته کم شود!»

  سهام عدالت همچنان دغدغه کاربران

صحبت‌های سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی ارائه فهرست جدید دریافت‌کنندگان سهام عدالت نیز از دیگر موضوعاتی بود که روز گذشته مورد توجه برخی کاربران توییتر قرار گرفته بود.به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که در مجموع ۴ میلیون نفر می‌شوند که باید به آنها سهام عدالت پرداخت شود، جزو این افراد هستند. اما این تنها موضوعی نبود که درباره سهام عدالت در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. بهنام صمدی، خبرنگار هم در صفحه‌اش در توییتر نوشت: «بازار شروع شده ولی هنوز فهرست دارایی‌ها به‌روز نیست. متاسفانه به‌رغم درآمد میلیاردی سپرده‌گذاری مرکزی روز به روز شاهد بدتر شدن خدمات این شرکت هستیم. یکی از باگ‌های اصلی سهام عدالت، خدمات ضعیف همین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است.» او در توییت دیگری هم نوشت: «تا یک ماه که مالکان با خطای شماره موبایل مواجه بودند و حالا پول‌های فروش به حسابشون واریز نمی‌شود. سپرده‌گذاری تا زمانی که مبالغ فروش سهام‌ عدالت به یک میلیارد تومان نرسد، پول را به حساب کارگزاری واریز نمی‌کند.»

  شستا همچنان روی بورس است

اسماعیل مجیدپور یکی از کاربران توییتر روز گذشته نوشت: «۱۰۰ روز از عرضه عالیجناب شستا می‌گذرد و تقریبا ۵۰۰ درصد سود را در صد روز به سهامدارانش رسانده است. جالب آنکه این داستان در۱۰۰ روز آینده هم قطع به یقین ادامه خواهد داشت.» خیلی از کاربران برای او نوشتند که در بازار سرمایه قطع به یقین وجود ندارد و برای تحلیل بورسی از قطع به یقین استفاده نمی‌کنند. او هم در نهایت نوشت که علت قطع به یقین نوشتنش ناشی از تحلیل سیاسی این سهم است. زیرا نیاز دولت به این شرکت بسیار بیشتر از اندازه‌ای است که لغت قطع به یقین درخورش نباشد. کاربر دیگری هم در قسمت نظرات نوشت: «با توجه به زیرمجموعه‌های بورس و غیربورس. در کل به نظرم از اول شستا ارزان فروخته شد. این در حالی بود که خیلی از قدیمی‌ها گفتن شستا ارزش ندارد و گران است ولی بعدا به شدت پشیمان شدند!»