•  7521...917: طی ده روز اخیر چه اتفاقی افتاده که حتی سهام بنیادی بازار هم صف‌های چند ده میلیونی عرضه و فروش در قیمت‌های تا 30 درصد زیر قیمت آبشارگونه دارند، آیا سهام بنیادی هم بی‌بنیاد شده‌اند، به همین زودی، این چه بازاری است که یکباره همه ریزش شدید یا صعود باهم دارند؟ چه کسی پاسخگو است چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ فنی تکنیکال؟

قائدیان شیراز

  •  6019...919: سایت شرکت ثشاهد یک روز اجازه فروش سهام رو از طریق سایت داد و از امروز مجددا مسدود کرد. عدم اجازه فروش به سهامداران که اغلب خانواده شهدا هستند مانند گروگان‌گیری سهام است.آیا ثشاهد مجوز کارگزاری دارد؟ آیا خارج از ضوابط سازمان بورس خرید و فروش سهام امکان دارد؟ آیا شرکت از این طریق مجاز است که قیمت سهام رو کنترل کند؟ ضرر و زیان را کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا مهم‌ترین ویژگی سهام خاصیت نقدشوندگی نیست؟ آیا سهام جزو دارایی افراد محسوب نمی‌شود و اختیار معامله و مسوولیت ضرر و زیان برعهده افراد نیست؟ آیا شرکت ثشاهد با این روش سود را فقط به خود و زیان را مختص خانواده شهدا نکرده است؟ آیا بازار اینقدر هرج و مرج است که شرکتی اینگونه و با این قشر اینگونه می‌تواند رفتار کند؟ جالب اینکه مبلغ و تاریخ ثبت فروش را شرکت انتخاب می‌کند و مبلغ فروش را حداقل ۲۰ روز بعد پرداخت می‌کند.حالا شما مسوولیت پیگیری دارید. ما که صدامون به جایی نمی‌رسه.
  •  4204...919: دارا دوم می‌خواد بیاد، کل بازار رو ریخته بهم! دارایکم چه گلی به سرمون زد که دومی بخواد بزنه! صندوق دارا یکم چند روز بعد باز شدن رها شد به امان خدا و آنچنان ریزشی کرد که حالا حالاها جمع نمی‌شه. صندوقی که قراره نه صف خرید بشه و نه صف فروش و مدام تعادلش به‌هم می‌خوره و مدیرانش ازش حمایت نمی‌کنن و عملا سقوط کرده. آیا هدف دولت فقط این بود که یه صندوقی ارائه بشه و مردم یه سودی بکنن و بعد سریع بفروشنش؟ وقتی خود دولت مردم رو به نوسانگیری تشویق می‌کنه از سهامدارای تازه وارد چه انتظاری باید داشت؟ لطفا این پیام رو منعکس کنید تا بلکه دارا دوم به سرنوشت اولی دچار نشه.