یکی از کاربران معترض در توییتر در واکنش به این تغییرات نوشت: «این هفته وضعیت تصمیم‌گیری در خصوص ساعات و نحوه معاملات در بازار سهام و تغییرات مکرر، به خوبی نشان داد که چقدر وضعیت مدیران تصمیم‌گیر و‌تصمیم‌ساز در سازمان و شرکت بورس بحرانیه! شگفتا که اینا مثلا قراره از منافع ناشر و سهامدار حفاظت کنن!» «بومرنگ» کاربر دیگری بود که از خبرنگاران و اهالی رسانه خواست «الان که همه مصوبه‌های بورس برگشت به روال سابق، از سازمان بورس  بپرسند مسوول این آزمون‌و خطا کیست؟»  کاربری به نام «محمد» هم تغییر ساعت کشور در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد را با این اتفاق مقایسه کرد و نوشت: «یادتونه یه سالی احمدی‌نژاد ساعت کشور رو در ابتدای بهار و پاییز تغییر نداد و به همه اثبات کرد که به جد طرفدار شیوه سعی و خطا هست؟! الان برای ساعات معاملات در بازار بورس هم همین اتفاق افتاده! کردنش دو زمانه یهو برگردوندنش به حالت اولیه با همون روش آزمون و خطا!»

کاربران فضای مجازی چگونه سهام می‌خرند؟

سعید درخشانی، تحلیلگر بازار سرمایه آخر هفته گذشته نظرسنجی درباره مهم‌ترین فاکتور خرید سهام منتشر کرد و از کاربران توییتر خواست به این نظرسنجی رای دهند. در این نظرسنجی ۲ هزار و ۵۰۹  نفر شرکت کردند که ۴۵ درصد گفتند براساس وضعیت بنیادی و فاند شرکت به خرید و فروش سهام می‌پردازند، ۲۱ درصد براساس وضعیت تکنیکال مناسب و ۱۷ درصد نیز گفتند براساس بازی پول پشت سهم معامله می‌کنند. در این میان اما ۱۵ درصد باقی مانده جالب بودند که تاکید داشتند براساس شانس به خرید و فروش سهام می‌پردازند.

 

سیداحسان خاندوزی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

در روزهای سبز و قرمز، سوءمدیریت بورس مشهود است. نارضایتی مردم را به وزیر اقتصاد منتقل کردم. گزارش نظارتی کمیسیون را نیز اواسط شهریور به صحن علنی می‌فرستیم. به ایشان گفتم برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام، باید «صندوق تثبیت» فعلی تقویت شود. نقد اساسی باشد برای بعد.

شاهین احمدی

رئیس پیشین مرکز آموزش سازمان بورس

در بازار صعودی، عرضه‌های اولیه به عمق‌بخشی و طراوت بازار کمک می‌کنند، البته همزمان باعث خروج نقدینگی هم می‌شوند اما در بازار نزولی، عرضه اولیه اصلاح را تشدید می‌‌‌کند. در شرایط فعلی اگر نقدینگی به بازار تزریق نمی‌شود، حداقل باید مانع از خروج آن شد.