اولویت نخست شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بانک‌ها و کارگزاران در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شده و هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش‌گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

بر خلاف نگارش نگارنده، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تعللی در ارائه وجوه فهرست متقاضیان سهام عدالت نداشته و تمامی درخواست‌ها حداکثر ظرف چهار روز کاری به کارگزاران اعلام می‌شود به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال از فروش سهام عدالت تسویه شده است. عرضه بلوکی سهام عدالت در راستای حفاظت از منافع مشمولان سهام عدالت و مراقبت از بازار سرمایه انجام می‌شود تا سهام شرکت‌های مشمولان با قیمت منصفانه‌تری به فروش برسد.

بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام عدالت مشمول معاملات بلوک عمده شده است تا با قیمت مناسب‌تری در بازار به فروش برسد و با عرضه خرد نیز بازار تحت تاثیر قرار نگیرد. خوشبختانه تصمیم اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مورد استقبال مشمولان سهام عدالت و فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است و امیدوارم با هماهنگی بیشتر با بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری بتوانیم پاسخگویی مطلوب‌تری به سهامداران سهام عدالت داشته باشیم.