دیروز این بحث از روزهای قبل جدی‌تر در فضای مجازی مطرح شد و بسیاری درباره آن نوشتند و حتی کار به مجادله موافقان و مخالفان نیز کشید. یکی از کاربرانی که در دسته مخالفان برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس بود در توییترش نوشت: «این خبر آن‌قدر عجیب بوده که تیتر یک بخش خاورمیانه بلومبرگ شده» اما کاربری به نام احسان ناصر معتقد بود این روزها جمله «از صندوق توسعه ملی برای بورس هزینه نکنید» به «مد روز» تبدیل شده است و بر این اساس گفت: «خداوکیلی از برخی دوستان بسیار بعید است البته فقط از برخی! اون سرمایه‌گذاری هست نه هزینه و اگر درست عمل کنن بیشترشو برمی‌گردونن.»   ابراهیم علیزاده نیز که چنین نظری داشت: «اختصاص یک درصد از منابع ‎صندوق توسعه ملی برای ‎بورس مثل پرداخت پول بیت‌المال برای ‎موسسات مالی نیست. در موسسات مالی پول‌ها بدون برگشت هزینه شد اما در بورس قرار است این پول (آن هم در کف احتمالی قیمت سهام)، سرمایه‌گذاری شود و بعد با سود بیشتر پول‌ها برگردد.»

  حلال و حرام رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین برای بورسی‌ها

در لا به لای بحث بورسی‌ها و غیربورسی‌ها درباره اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین‌ توییتی نوشت که منجر به عصبانیت بسیاری از کاربران در این فضا شد. در توییت او این بود: «صندوق توسعه «ملی» است، یعنی بنده هم به اندازه یک ایرانی در آن سهم دارم، به سهم خود راضی نیستم، هرکس که از سهم من به بورس بدهد و هرکس که از سهم من منتفع شود بداند که غصب نموده و مال غصبی حرام است. اگر هم روسا حلال و حرام نمی‌دانند، خود دانند.» بهنام صمدی، خبرنگار و فعال بورس شاید اولین کسی بود که به این گفته رئیس اتاق بازرگانی واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: «ما هم راضی نبودیم به صنف شما وارد‌کننده‌ها از جیب ما ارز ۴۲۰۰ تومانی بدهند و اجناس را به قیمت ارز آزاد بفروشید.»  

میثم بهرامی

 خبرنگار

 ‌ماجرای ‎دارادوم و ‎پالایشی یکم هم شده مثل داستان اسم جدید و قدیم خیابون‌ها و میدون‌ها. وزیر نفت این همه تلاش کرد که مردم بهش بگن ‎پالایش، اما همه به اسم ‎دارادوم می‌شناسنش.

سیدگلناز میرسلیمانی

 تحلیلگر بازار سرمایه

 ‌همان‌طور که الان بازار به حال خودش رها شده، کاش از روز اول همین‌طور بود. کاش از شاخص‌سازها حمایت نمی‌کردین، کاش شاخص رو الکی بالا نگه نمی‌داشتین. کاش دم از حمایت نمی‌زدین تا الان بعد از ۶۰ درصد ریزش بازار خودش به تعادل می‌رسید. الان انگار رفتیم سر خونه اول.

محسن تقی‌نژاد

 تحلیلگر بازارهای مالی

 با داشتن دامنه نوسان، نمادی مثل ‎دارا یکم امروز ۲۰ درصد نوسان داشت؛ حال فرض کنید دامنه نوسان برداشته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟! برداشتن دامنه نوسان همانطور که مزایایی دارد قطعا عیب‌هایی هم دارد که به عقیده بنده مهم‌ترین آن تشویق کردن غیرمستقیم مردم به نوسان‌گیری در ‎بورس است.