سهامداران تالار شیشه‌ای نیز با تشکیل صف‌های فروش در شرکت‌هایی که تحت‌تاثیر این اتقاق قرار می‌گیرند به نوعی مخالفت خود را با این سیاست جدید مطرح کردند. هر چند این رویداد دامن کلیت بازار را گرفت اما واکنش مدیران بورسی و حمایت از قشر سهامدار دیگر موضوعی بود که روز گذشته به‌صورت یکپارچه در بازار سهام نمایان شد.  سیاست‌گذاران در بانک مرکزی و وزارت صمت به‌طور مرتب هر چند وقت یکبار بدون در نظر گرفتن تجربه گذشته همچنان دست به تصویب قوانینی می‌زنند که سرنوست مالی ۵۰ میلیون نفر سهامدار کشور تحت‌تاثیر آن قرار می‌گیرد. قوانینی که منجر به آب شدن سرمایه سهامداران در بازار سرمایه کشور می‌شود.

دیروز وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با ارزیابی شرایط حاکم بر بورس گفت: نمی‌توانم نوسانات دو، سه روز اخیر بازار سرمایه را به‌عنوان کف جدید اعلام کنم چرا‌که همواره نوسانات متناسب با شرایط اتفاق می‌افتد. به گفته فرهاد دژپسند تاکنون زمان عرضه و پذیره‌نویسی سومین صندوق ETF دولتی مشخص نشده و بعد از تکمیل بررسی‌ها اعلام می‌شود. وی افزود: تفاهم‌نامه تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه هم در حال انجام است و الزام بازارگردانی شرکت‌های بورسی تا اواسط هفته آینده، کاملا اجرا خواهد شد.

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به تصمیم اخیر در مورد فرآیند قیمت‌گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا واکنش نشان داد و اظهار کرد: این سیاست نتیجه‌ای جز توزیع رانت و تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار نخواهد داشت.  محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جامعه ۵۰ میلیون نفری سهام عدالت در کشور گفت: ‌اگر محصولات فولادی در بورس کالا مشمول قیمت‌گذاری دستوری شوند، ممکن است سود شرکت‌ها کاهش پیدا کند و در اثر این مهم، سهامداران متضرر شوند.  امیرمسعود پرور، کارشناس بازار سرمایه نیز معتقد است، مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار درخصوص قیمت‌گذاری شمش و محصولات فولادی در بورس کالا با منافع سهامداران و مصرف‌کنندگان در تضاد است. به‌طور کلی در اقتصاد، قیمت‌گذاری دستوری همواره محکوم به شکست بوده و در نهایت هر بازاری مسیر حرکت خود را پیدا می‌کند.

از سوی دیگر محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از ارسال نامه به وزارت اقتصاد و توصیه به هیات‌مدیره بورس مبنی بر عدم‌تغییر مدیرعامل شرکت بورس تهران خبر داد. او گفت: اینکه عده‌ای سعی در ایجاد نابسامانی بازار دارند و با فروش بیش از حد و ایجاد صف فروش و عرضه آبشاری سهام سعی در ایجاد فضای منفی در بازار دارند تا به خواسته خود مبنی بر راضی‌کردن تمام ارکان یک مجموعه برای تغییر مورد نظر دست یابند را به جد پیگیری و متخلفان از سوی مجلس به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.  در گروه محصولات شیمیایی نیز شرکت پدیده شیمی قرن از دریافت مجوز افزایش نرخ ۳۰ تا ۴۰ درصدی فروش محصولات و پیش‌بینی اعمال از اواسط آبان خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.  در گروه بانکی هم بانک ملت با ارائه صورت‌های مالی نیمه نخست سال‌جاری از شناسایی ۳۳۵ ریال سود برای هر سهم و رشد ۳۵۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.

در گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی نیز شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با انتشار عملکرد سه ماهه نخست دوره مالی جاری از تحقق ۵۵۳ ریال سود برای هر سهم و رشد ۵۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد. در همین حال، شستا که از ۱۷ مهر با شفاف‌سازی درباره اثر تغییرات قیمت میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی بر عملکرد پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکنون در توقف نماد به سر می‌برد از موافقت هیات‌مدیره با افزایش سرمایه ۷۸ درصدی از محل اندوخته خبر داد.  در جریان معاملاتی روز گذشته سهام دو شرکت محور خودرو و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی که در روزهای متوالی گذشته دارای صف فروش پایداری بود، مشمول دستورالعمل رفع گره شده و داد و ستد این سهم با دامنه نوسان ۱۰ درصدی و بدون حجم مبنا انجام شد.  افزون بر این پیش از شروع بازار نماد شرکت‌های توسعه و عمران امید، گروه صنعتی پاکشو و سیمان‌ بجنورد به دلیل اعلام رویدادی مهم برای یک روز، آلومتک‌ و شیمیایی رنگین برای دو روز و بیمه ملت و سیمان‌ قائن‌ برای یک ساعت بسته شدند.  در گروه سیمان نیز شرکت سیمان ممتازان کرمان حاضر در بازار پایه از برنامه افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل سود انباشته با پنج هدف خبر داد. این شرکت قصد دارد سرمایه فعلی را از ۶۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف جلوگیری از خروج نقدینگی، تامین سرمایه در گردش، اصلاح ساختار مالی، ارتقای شرکت در بازار سرمایه و پذیرش در بورس/ فرابورس شود.

علاوه بر این صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح نیز قصد دارد بلوک ۱۲/ ۱۰ درصدی سهام شرکت حفاری شمال را به‌صورت یکجا و نقد روانه میز فروش بازار دوم معاملات بورس کند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. به این ترتیب، مقرر شده ۵۲۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۳۸ سهم حفاری روز شنبه یکم آذر ماه عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۲۷۱۹ ریال و قیمت پایه کل ۷/ ۶۷۰ میلیارد تومان تعیین شده است.  دیروز بانک سرمایه که از ۳۰ شهریور با توقف نماد روبه‌رو است از موافقت هیات‌مدیره با تهیه گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه با‌ سازوکار سلب حق‌تقدم خبر داد. بر این اساس، میزان و مبلغ افزایش سرمایه پس از تهیه گزارش طرح توجیهی مشخص و مراتب طبق دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه از طریق شبکه کدال افشا خواهد شد. افزایش سرمایه منوط به موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس و تصویب در مجمع فوق‌العاده است.

از سویی در پی برگزاری مجمع فوق‌العاده شیشه همدان و تامین سرمایه ملت، افزایش سرمایه ۱۵۰ و ۵۷ درصدی از سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید.