آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که خودشان را مال‌باختگان بورس معرفی می‌کرد. عده‌ای هم کاغذهایی در دستشان بود که روی آن نوشته شده بود :«رئیس‌جمهور مردم را به بورس دعوت کرد» و «دولت به مردم دروغ گفت و از پس‌اندازهایشان صیانت نکرد».  کمی که از برگزاری تجمع گذشت، عکس دیگری در شبکه اجتماعی توییتر و گروه‌های پیام‌رسان تلگرام منتشر شد که در آن حسن قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بین معترضین حضور پیدا کرده بود و داشت با آنها صحبت می‌کرد. چند ساعت بعد از منتشر شدن عکس‌های تجمع سهامداران بورس در شبکه‌های اجتماعی، زهره الهیان، نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر، از اخطارش به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت. او علت این اخطار را درباره برخورد با اخلالگران بازار سرمایه و تشکیل پرونده در ارتباط با سوء مدیریت مسوولان این حوزه و ارجاع پرونده به قوه‌قضائیه اعلام کرد. الهیان در ادامه این توییت خود نوشت: «متاسفانه هیات‌رئیسه اجازه طرح اخطار از تریبون مجلس را نداد» و این نکته را در نوشته خود مطرح کرد که مداخلات بیجا مال و حقوق مردم را در بورس مورد تعرض قرار داده است. او همچنین اعلام کرد که مجلس از طریق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه در برخورد با متخلفان ورود کند. در نهایت الهیان نوشت که امنیت ملی در گرو امنیت اقتصادی و امنیت در معیشت مردم است.

 

داود سوری

اقتصاددان

تجسم عینی استیصال را می‌توان در سیمای دولت و مجلس در مورد بازار سرمایه دید! وقتی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود! این زمستان برای مردم و اقتصاد کشور که شاهد به اغما رفتن چنین ظرفیت بالقوه‌ای هستند، سردتر خواهد بود!

 

 رحمان بابازاده

فعال بازار سرمایه

اکثریت سرمایه‌گذاران گرایش به ساده‌سازی مسائل و نتیجه‌گیری و تصمیم‌گیری سریع باینری دارند، درست در چنین ایامی اقلیت فرصت جو با هوشمندی و چشمان باز تفاوت بازدهی خلق می‌کنند.