افرادی که درباره این موضوع در صفحه‌های خود نوشته بودند این مساله را مطرح می‌کردند که صداوسیما در حال وارونه جلوه دادن واقعیت است. اعتراض آنها به محور گزارش‌های صداوسیما در حوزه پیگیری تحولات بورس بود و می‌گفتند که صداوسیما چشمش را به ماه‌های گذشته و آنچه در اوایل سال جاری اتفاق افتاد بسته است.

برخی از آنها هم در میان نوشته‌های خود به این مساله می‌پرداختند که صداوسیما همچنان فکر می‌کند مردم به اینترنت دسترسی ندارند و هرچه بگوید آدم‌ها باور می‌کنند. این دسته از افراد برای نوشته‌های خود سعی می‌کردند که دلیل و مدرک هم بیاورند و با کنار هم گذاشتن گزارش‌های شبکه‌های مختلف خبری در اوایل سال جاری که تب دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بورس داغ بود و حالا که هیچ صحبتی از آن روزها در بخش‌های مختلف این سازمان نمی‌شود، سعی می‌کردند توجه دیگر افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی را به نوشته‌های خود جلب کنند و آنها را متوجه آنچه آنها تناقض‌گویی می‌خوانند، بکنند.

یکی از افرادی که در همین رابطه یعنی اعتراض به گزارش‌های صداوسیما و وارونه جلوه دادن مسائل حوزه بورس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر طرح مساله کرد، مهدی رباطی، رئیس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران بود. او نوشت: « متهم کردن مردم به‌عنوان مقصر ریزش بورس که چند شب پیش هم در سیما مجدد بیان شد نهایت بی‌انصافی است و البته خلاف گویی آشکار. مقصر ریزش بورس واضح است، بخشی مربوط به سیاست‌گذاران است و بخشی هم ساختارهای بازار که به دلیل تعارض منافع اراده‌ای بر تغییر آنها نیست.» اما این موضوع فقط در فضای توییتر فارسی مطرح شد.

در گروه‌های پیام‌رسان تلگرام که فعالان اقتصادی و بعضا سیاسی هم در آنها حضور دارند، درباره این موضوع کم و بیش در روز گذشته صحبت شد.

عده‌ای از افراد درباره این موضوع صحبت می‌کردند که قبول دارند صداوسیما تمام واقعیت را نمی‌گوید اما این مساله را بیان می‌کردند که هرچقدر به مساله بورس و اتفاقات آن از سوی فعالان اقتصادی و سیاسی داخل کشور دامن زده شود، گروه‌های معاند خارج از کشور از این موضوع ممکن است بهره‌برداری سیاسی کنند. مساله‌ای که این افراد درباره گروه‌های معاند خارج از کشور مطرح می‌کنند، در فضای توییتر فارسی بیشتر دیده می‌شود.

برای مثال در چند روز گذشته و با شکل‌گیری اعتراضات حضوری سهامداران در خیابان پاستور و ملاصدرا، خیلی از این افراد با بازنشر فیلم‌ها و عکس‌های این تجمع‌ها در حال ماهی‌گیری از آب گل‌آلود بورس بودند.

نکته دیگر هم این است که این دسته از افراد که عمدتا پروفایل‌های آنها اسم و رسم ندارد، درباره این مساله می‌نوشتند که بورس تله‌ای برای جمع‌آوری سرمایه‌های مردم بود و در نهایت این قبیل افراد در تلاش هستند تا فضای اعتراضی به وضعیت نابسامان بورس را تازه نگاه دارند.