این افراد همچنین در رابطه با این مساله می‌نویسند که با این روندی که صندوق‌های دارایکم و پالایش در پیش گرفته‌اند بعید است سهامداران خریدار دیگر صندوق‌های عرضه شده از سمت دولت‌ در ماه‌های آینده باشند. برخی از آنها حتی در نوشته‌های خود با بیان اینکه از سر دل‌سوزی چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، شخص رئیس دولت را خطاب قرار می‌دهند. آنها به حسن روحانی توصیه می‌کنند که اگر فکری به حال صندوق‌های ارائه شده در ماه‌های گذشته در بورس نکند و به فکر اصلاح آنها نباشد، بعید است بتواند آن‌طور که در نظر دارد عرضه‌های اولیه دولتی با استقبال سهامداران روبه‌رو شوند. اشاره آنها به صحبت‌های حسن روحانی در هفته‌های گذشته درباره بورس است که ۱۲ آذرماه در جلسه هیات دولت بیان کرده بود «سهام دولت امسال بیشتر در بورس عرضه می‌شود، ۹۵هزار میلیارد تومان تامین مالی از فروش سهام پیش‌بینی شده است. این باعث می‌شود مردم وارد اقتصاد شوند. مالکیت سریعا به مردم واگذار می‌شود. فروش سهام و اوراق یکی از منابع درآمدی ما خواهد بود.» اما در همین اوضاع و احوال که فعالان حوزه بورس در رابطه با صندوق‌های دارا یکم و پالایش می‌نویسند، برخی از سهامداران خرد هم در رابطه با عدم استقبال از عرضه‌های اولیه می‌نویسند. آنها به این موضوع اشاره می‌کنند که مثل قبل نگاه مثبتی به عرضه‌های اولیه ندارند و منتظر فرصتی هستند تا سرمایه‌هایشان به میزان مدنظرشان بازگردد تا پول خود را از بورس خارج کنند. این واکنش از سمت سهامداران خرد به این علت است که آنها نسبت به شرایط بورس دچار شک و تردید هستند. شک و تردیدی که در نوشته‌هایشان و مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند خیلی به چشم می‌آید.

نبود چشم‌انداز مثبت نسبت به آینده اقتصادی، لایحه مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش تعهدات هسته‌ای از سمت ایران و پیش‌بینی‌ناپذیر بودن واکنش کشورهای غربی و اروپایی نسبت به این اقدام، شایعات سیاسی داخل کشور و دیگر موارد دست به دست هم داده است که این افراد نسبت به آنچه که در بورس در حال اتفاق افتادن است بی‌تفاوت باشند و مثل ماه‌های گذشته چندان از عرضه‌های اولیه و خرید آنها استقبال نکنند.

در یک نگاه کلی فضای گعده فعالان بورسی در شبکه‌ اجتماعی توییتر، بیشتر حول محور انتقاد به عملکرد دولت در رابطه با محقق نشدن وعده‌هایش درخصوص بورس محکم و رونق بورس می‌گذرد. اما نکته‌ای جالب توجه در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام به چشم می‌آید و آن هم افزایش صفحه‌های بورسی در این شبکه اجتماعی است. صفحه‌هایی که به‌طور منظم و به دور از حاشیه‌ها و انتقادات رایج در شبکه‌اجتماعی توییتر در حال تولید محتوا در حوزه بورس هستند.

محتواهایی که بعضا به خوبی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دست به دست می‌شود و اکثرا در رابطه با آموزش حضور در بورس، خرید و فروش سهم و اطلاع‌رسانی در رابطه با زمان عرضه‌های اولیه است. این‌طور به نظر می‌رسد که حوزه بورس و مسائل آن در این شبکه اجتماعی در حال پیدا کردن جایگاه خود است چرا که از سمت کاربران این صفحه‌ها و محتواهایشان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.