دومین گروه سبزپوش بورس تهران در هفته منتهی به ۱۸ فروردین ماه، رایانه بود. این صنعت معاملات هفتگی خود را با رشد ۸/ ۱ درصدی پشت سر گذاشت. از دیگر گروه‌های مثبت بازار سهام در هفته گذشته می‌توان به دو گروه ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذایی اشاره کرد که البته هر دو با رشد کم‌مقدار ۱/ ۰ درصد همراه شدند اما به هر روی سهامداران خود را با سود بدرقه کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی دادوستدهای دومین هفته سال جدید، ۳۱ گروه عملکردی به مراتب بهتر از دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای داشتند. صنایعی که عمدتا در زمره گروه‌های کوچک و غیردلاری بازار قرار داشتند. شرایطی که سبب شد در برابر افت ۴/ ۳ درصدی شاخص کل، نماگر هم‌وزن به کاهش ۲/ ۱ درصدی بسنده کند. تداوم نااطمینانی‌ها نسبت به آینده روابط فرامرزی ایران و اثری که می‌تواند بر نرخ دلار به جا بگذارد، از مهم‌ترین دلایل افزایش احتیاط بورس‌بازان در گروه‌های بزرگ بورس تهران است. در هفته‌ای که گذشت در کنار ثبت بیشترین افت هفتگی در تک نماد گروه استخراج نفت و گاز یعنی «حفاری» که کاهش ۳/ ۷ درصدی را ثبت کرد، زیرمجموعه‌های گروه فلزات اساسی افت ۶/ ۵ درصدی را به سهامداران خود تحمیل کردند. این رقم در پالایشی‌ها نیز ۶/ ۵ درصد برآورد شد و در گروه محصولات شیمیایی به ۶/ ۴ درصد رسید.

البته تنها صنایع کامودیتی‌محور نبودند که شاهد افت قیمت سهام زیرمجموعه‌های خود بودند. گروه‌هایی مانند خودرو و بانک که شاید بیشترین اثر مثبت از بازگشت طرفین به برجام را می‌پذیرند نیز در هفته‌ای که گذشت در میان صنایع زیان‌ده بورس قرار گرفتند. در این راستا طی دادوستدهای هفته منتهی به ۱۸ فروردین‌ماه، خودرویی‌ها با افت ۹/ ۳ درصدی مواجه شدند و میزان کاهش قیمت در سهام بانکی به ۷/ ۳ درصد رسید.