غالب‌ترین نگاهی که از سوی کاربران در شبکه‌اجتماعی توییتر به صحبت‌های رئیس‌جمهور مطرح شد، درباره اظهارنظر فعالان سیاسی به حوزه بورس بود که روحانی بیان کرده بود این موضوع یکی از مشکلات بورس است. حرف افرادی که درباره این مساله می‌نوشتند، این بود که آیا رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حوزه بورس تخصصی داشته است یا آیا در این حوزه سابقه فعالیت داشته است؟ وقتی پاسخ این پرسش‌ها «خیر» است، پس چرا درباره بورس صحبت کرده و به مردم وعده‌هایی داده است. مطرح‌کنندگان چنین موضوعی، همچنین درباره این می‌نوشتند که بهتر است رئیس دولت که نگران اظهارات سیاسیون درباره بورس است، نیم‌نگاهی هم به اطرافیان خود و صحبت‌هایشان داشته باشد و بعد دل‌نگران ورود فعالان سیاسی به حوزه بورس باشد. عده دیگری از کاربران شبکه ‌اجتماعی توییتر که به صحبت‌های رئیس دولت توجه کرده و بخش‌هایی از آن را در صفحه‌های خود بازنشر داده بودند، در نوشته‌هایشان به صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم اشاره می‌کردند. صحبت‌هایی که پورابراهیمی در روزهای گذشته در شبکه ‌اجتماعی کلاب‌هاوس مطرح کرده بود که «ان‌شاء‌الله در دولت جدید مشکلات بازار سرمایه حل می‌شود...»

این دسته از کاربران، صحبت‌های دیروز رئیس دولت را پاسخی به آن دسته از افرادی می‌دانستند که این‌طور تحلیل و پیش‌بینی می‌‌کنند که در دولت دوازدهم وضعیت بورس سیر نزولی خود را ادامه می‌دهد و خبری از بهبود اوضاع نیست. آنها همچنین به این مساله می‌پرداختند که روحانی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و برداشته شدن محدودیت‌های خارجی و داخلی اثرات مثبتی روی بورس می‌‌گذارد، این سیگنال را به فعالان این حوزه داده است که در دولت دوازدهم مذاکرات بین‌المللی درباره بازگشت به برجام، به نتیجه می‌رسد و اوضاع بورس هم بهبود پیدا می‌کند. اما در نهایت نگاه کلی‌ای که دیروز در شبکه ‌اجتماعی توییتر و در گعده فعالان حوزه بورس حاکم بود، صحبت درباره این موضوع بود که در مواقع بحران و طبق برنامه پیش نرفتن وعده‌ها، همه دنبال مقصرند و به عملکرد گذشته خود برنمی‌گردند که ببینند کجای راه را اشتباه رفته‌اند.

همچنین این موضوع هم مدنظر برخی از کاربران قرار گرفته بود که صحبت‌های دوپهلوی مسوولان، پاسخ دادن به یکدیگر از تریبون‌های رسمی، رقابت‌های جناحی برای پیروزی در انتخابات و استفاده از فضای بورس که مردم زیادی در آن حضور دارند، باعث شده که خواه یا ناخواه بورس تبدیل به فضایی سیاسی و پرتشنج شود. مثل خیلی دیگر از حوزه‌های کشور که دور از سیاست نیستند. برای همین هم در چنین فضایی نمی‌توان سیاست را از بورس دور کرد؛ چراکه از قبل و در زمان وعده‌ها و اظهارنظرها در رابطه با بورس و دعوت عموم مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه باید درباره این روزها فکر می‌شد.