آنها با زبان طنز و کنایه در صفحه‌هایشان این‌طور می‌نوشتند که حتی خطای انسانی صورت گرفته است و به جای بسته شدن درگاه‌های نقل و انتقال رمزارزها، اشتباهی درگاه‌های نقل و انتقال بورس را بسته‌اند.

گلایه و انتقاد و نوشته‌های طنز و کنایه‌آمیز در این رابطه فقط مختص به سهامداران خرد و کاربران عادی توییتر نبود. برخی از کارشناسان و فعالان حوزه بورس هم در صفحه‌هایشان درباره این مساله نوشته بودند.

پیام الیاس‌کردی، یکی از همین افراد بود که در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اول با کلی منت قانون یک ‌درصد صندوق توسعه ملی رو انکار کردند! بعد با کلی نامه و جلسه شد ۲۰۰میلیون دلار و بعد رسیدیم به۵۰میلیون دلار اونم غیرشفاف که نفهمیدیم کجا استفاده شده؟

این بازار را اگر به حال خودش رها می‌کردید قطعا اوضاعش امروز بدون هیچ منتی و پولی بهتر بود!» اما در قسمت نظرات، کاربران به مسائل عجیب و قابل تاملی اشاره می‌کردند که به اعتقاد خیلی از کارشناسان نشان از اوج بی‌اعتمادی به مسوولان حوزه اقتصاد دارد. برخی از کاربران در نوشته‌هایشان به این موضوع می‌پرداختند که در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، دولت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت کرد اما وزیر بهداشت اعلام کرد درصد کمی از این پول به وزارت پرداخت شده است.

آنها با یادآوری این چنین مسائلی، این احتمال را مطرح می‌کردند که حالا هم حکایت تزریق پول به بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی، همان شده است.

برخی از کاربران هم به این موضوع می‌پرداختند که مشکل حوزه بورس با پول و تزریق آن به این بازار حل نمی‌شود و اصل مشکل در سیاسی شدن این بازار و دخالت‌های افراد سیاسی و دولتی‌ها است. به اعتقاد آنها اگر بازار به حال خود رها شود، اجازه داده شود که از فضای سیاسی فاصله بگیرد، مسوولان و مقامات درباره آن صحبت نکنند و آن را گروگان اهداف جناحی خود در نیاورند، بازار راه خود را پیدا می‌کند و اوضاعش بهبود پیدا می‌کند. معدود افرادی هم به این مساله می‌پرداختند که اصلا فکر نمی‌کنند تزریق پولی به حوزه بورس اتفاق افتاده باشد و این خبر فقط برای تاثیر روانی مثبت آن روی سهامداران منتشر شده است.

در رابطه با همین موضوع، پیمان مولوی هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «جوری می‌گویند ٥٠ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق خواهد شد که گویی نمی‌دانند در شرایط عدم استقرار، شما یک میلیارد دلار هم تزریق کنید در عرض کمتر از چند روز از بازار خارج خواهد شد! ریسک‌های بنیادین را کم کنید!»

یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه سهامداران فعال در توییتر قرار گرفته بود، ورود پلیس امنیت اقتصادی به حوزه رمزارزها و برخورد با فعالان این حوزه و اعلام این خبر بود که صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارز‌ها ندارند.

اما در کنار این مساله و بازنشر این خبر، کاربرانی به صحبت‌های رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران واکنش نشان داده بودند وی در گفت‌وگویی به مردم توصیه کرده بود «هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری نکنند» و از آنها خواسته بود «پول‌های خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.» کاربران با انتقاد از این صحبت‌ها، به این مساله می‌پرداختند که نباید برای سرمایه‌های مردم اجبار تعیین شود که در کجا سرمایه‌گذاری کنند.