افزایش قیمت مواد اولیه«غپونه»

روز گذشته شرکت نوش پونه مشهد «غپونه» اعلام کرد، قیمت مصوب انواع روغن خام داخلی از تاریخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۰ به این شرح تغییر می‌کند؛ روغن سویا قیمت قبل هر کیلوگرم ۵۵ هزار ریال، قیمت جدید هر کیلوگرم ۷۵ هزار ریال.انواع پالم قیمت قبل هر کیلوگرم۵۵ هزار ریال و قیمت جدید هر کیلوگرم ۷۵ هزار ریال.روغن آفتابگردان قیمت قبل هر کیلوگرم ۶۰ هزار و قیمت جدید هر کیلوگرم۹۰ هزار ریال. گفته شده با توجه به ترکیب مواد اولیه در تولیدات متوسط افزایش نرخ روغن خام برای این شرکت حدود ۴۳ درصد خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که سهم روغن خام حدود۴۹ درصد از کل قیمت تمام شده کالای فروش رفته است.واردات روغن خام در حال حاضر با ارز ترجیحی (هردلار۴۲ هزار ریال) انجام می‌گیرد و قیمت‌های تمام شده نیز بر اساس نرخ‌های جهانی روغن خام و حمل و نقل تعیین می‌شود.    

فروش سهام از سوی «شرنگی»

شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین هم در یک اطلاعیه گروه الف از واگذاری سهام خود در چند شرکت بورسی خبر داد. این شرکت اعلام کرد، احتراما به استحضار می‌رساند شرکت صنعتی وشیمیایی رنگین اقدام به فروش تعداد ۵/ ۵ میلیون سهم از سهام شرکت ذوب آهن اصفهان، ۴میلیون سهم شرکت ایران‌خودرو،یک‌میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، ۳/ ۳ میلیون سهم بانک سینا،۸۰۰ هزار سهم مخابرات ایران ویک‌میلیون سهم شرکت نفت تهران کرده است.لازم به ذکر است که با این اقدام، کل سهام شرکتهای ایران‌خودرو،ذوب آهن،بانک سینا،مخابرات متعلق به شرکت رنگین فروخته شده و مالکیت آن به صفر رسیده است.

مزایده بانک شهر برای فروش املاک

بانک شهر هم در یک اطلاعیه در گروه ب از برگزاری یک مزایده جهت فروش ۱۶۱ فقره از املاک مازاد بانک شهر با شرایط نقد، نقد واقساط از طریق اعطای تسهیلات و اجاره به شرط تملیک خبر داده است.  این بانک اعلام کرده که در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی در نظر دارد تا ۱۶۱ رقبه از املاک مازاد برنیاز خود را به‌شرح نشانی‌های درج شده در آگهی با وضع و شرایط موجود در مزایده عمومی از تاریخ۲۹/ ۰۲/ ۱۴۰۰ تا ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به فروش رساند. این شرایط و آدرس و نحوه مراجعه متقاضیان به صورت مفصل در این آگهی توضیح داده شده است.