در گیرودار مطرح شدن این نظرات و نوشته‌ها در فضای توییتر بورسی‌ها، عده‌ای از افراد هم به این مساله می‌پرداختند که فارغ از این موضوع که چه شخصی در انتخابات پیروز شود و سکان اداره دولت را در دست بگیرد، بورس در چند روز اولیه بعد از اعلام نتایج انتخابات همراه با رشد شاخص و سبز‌پوشی است. این عده در نوشته‌هایشان به این مساله می‌پرداختند که بورس ایران، همراه با دخالت‌های مستقیم و دستورهای سیاسی است و برای همین رشد یا افت‌شاخص و سبز و قرمزی آن، بستگی به دستورهایی دارد که به آن می‌دهند.

این افراد همچنین در نوشته‌هایشان به این موضوع می‌پرداختند که در روزهای اول بعد از اعلام نتایج انتخابات نمی‌توان به‌طور صددر‌صد گفت که بورس به فرد پیروز در انتخابات واکنش مثبت یا منفی نشان داده است، بلکه باید صبور بود و اجازه داد زمان بگذرد تا به نتیجه قطعی رسید.

برخی از این افراد در ادامه این نوشته‌های خود اینطور توضیح می‌دادند که تا زمان انجام مراسم تحلیف و حتی یکی دو هفته بعد از آن که دولت جدید در جای خود مستقر می‌شود، بورس در نوسان خواهد بود. اما بعد از انجام مراسم تحلیف و عهده‌دار‌شدن قطعی مسوولیت توسط دولت سیزدهم است که می‌توان به‌طور قطع گفت بورس و دیگر بازارهای سرمایه چه واکنشی به تغییر دولت نشان می‌دهند. این موضوع از جمله نظرات برخی از فعالان حوزه بورس هم بود که در هفته‌های پیش در نوشته‌هایشان مطرح کرده بودند که بورس منتظر اعلام نتایج انتخابات است تا راه خود را انتخاب کند. هرچند اکثر چهره‌ها و فعالان حوزه بورس دیروز سکوت کرده بودند و یا درباره انتخابات می‌نوشتند اما کم و بیش برخی از آنها به مساله بورس در فردای انتخابات پرداختند. یکی از موضوعات مورد نظر آنها علاوه بر پایان یافتن انتخابات ریاست‌جمهوری، این بود که در کابینه فرد پیروز در انتخابات چه افرادی در تیم اقتصادی خواهند بود و بورس و دیگر بازارهای سرمایه قطعا به این موضوع واکنش مستقیمی نشان خواهند داد.

در کنار این موضوع، فضای آخر هفته گعده بورسی‌ها در دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام حول محور موضوع انتخابات، رای دادن و تقابل نظرات هواداران دو نامزد ریاست‌جمهوری می‌گشت.

موضوعات نوشته‌‌ها درباره نگاه دو نامزد بیشتر مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی به بورس، بازار سرمایه و عملکرد آنها بود. دیروز اما اوج این بحث‌ها و جدل‌ها بود. در اوایل شروع روز، کاربران سعی می‌کردند با نوشته‌ها یا انتشار عکس‌هایی دیگران را به رای دادن به فرد مورد نظر آنها مجاب کنند اما هرچه به ساعات پایانی روز نزدیک می‌شدیم، فضای کاربران فعال در حوزه بورس و بازار سرمایه، به سمت پیش‌بینی وضعیت این بازار در روز شنبه می‌رفت. همچنین مثل روزهای دیگر، هشتگ‌های بورس و بازار سرمایه توسط کاربران کمی مورد استفاده قرار گرفتند و افت قابل‌توجهی نسبت به روز چهارشنبه داشتند. برای مثال هشتگ بورس که در روز چهارشنبه بیش از ۲۹۰۰ بار در توییتر و تا ساعت ۱۴ مورد استفاده قرار گرفته بود، در روز جمعه، توسط ۷۸۰ کاربر تا ساعت ۱۵ استفاده شده بود‌ و بیشترین هشتگ‌های مورد‌استفاده در روز جمعه هشتگ‌های مرتبط با انتخابات بود که پرکاربردترین آنها تا ساعت ۱۵، بیش از ۱۳‌هزار بار در فضای توییتر فارسی مورد استفاده قرار گرفته بود.

در پیام‌رسان تلگرام اما وضعیت تا حدودی متفاوت‌تر از دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام بود. در گروه‌ها و برخی از کانال‌های این پیام‌رسان از همان ساعات اولیه روز جمعه، فیلم‌، موشن‌گرافی‌، فتوتیتر و نوشته‌هایی با محور تخریب دولت دوازدهم منتشر می‌شد. در این محتواها به این موضوع پرداخته می‌شد که چه اتفاقی در بورس افتاد تا مردم ناراضی شدند و چه افراد و عواملی در این امر دخیل بودند. هدف چه بود و چه برنامه‌ای در سر داشتند. این محتواها به صورت گسترده در پیام‌رسان تلگرام بازنشر می‌شد. اما فقط مخالفان دولت نبودند که چنین تولید محتواهایی در پیام‌رسان تلگرام برای جلب‌توجه مردم تهیه کرده بودند. برخی از کانال‌های خبری حامی دولت هم با انتشار نوشته‌هایی به عملکرد دولت در حوزه بورس می‌پرداختند و آن را مثبت جلوه می‌دادند.