همان‌طور که مشاهده کردیم معاملاتی که در هفته جاری انجام شد از حجم قابل‌قبولی برخوردار است. برهمین اساس و با توجه به میزان حجم معاملات هفته‌جاری به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده روند مثبتی را طی کند.

چرخش حرکت رو به مثبت داد و ستد‌ها در برخی گروه‌های پیشرو بورسی از آغاز هفته آینده می‌تواند سرعت بازار در متعادل‌شدن را سرعت بخشد. گروه‌های پالایشی با توجه به تغییرات پیش‌آمده می‌توانند نسبت به سایر گروه‌ها پیشروی بیشتری داشته باشند. همچنین در همین راستا  سهام کوچک از جمله صنایع مرتبط با ساختمان‌سازی می‌توانند مورد توجه اهالی بازار قرار بگیرند. در مورد روند رو به مثبت بازار در هفته‌های آینده حرف و حدیث بسیار است. اما بر اساس شواهد موجود بازار می‌تواند بر مدار صعودی همراه با نوسانات منفی آرام به حرکت خود ادامه دهد. دولت روحانی در روزهای پایانی خود به‌سر می‌برد و بعید است بخواهد شاخص را با روند نزولی به تیم جدید اقتصادی تحویل دهد. گرچه تداوم صعود آرام بازار سهام از عوامل موثر دیگری نشات می‌گیرد. بازار به این نتیجه رسیده است که قیمت دلار پایین‌تر از قیمت‌های فعلی نخواهد آمد.

زمانی‌که رئیس‌جمهور از کاهش قیمت دلار به ۱۵هزارتومان خبر داد فعالان بورسی و آن دسته از سرمایه‌گذاران کم‌تجربه آینده روشنی برای بازار سهام متصور نبودند اما در آن سوی خیابان فردوسی و همزمان با آغاز مقاومت فعالان بازار ارز نسبت به دلار ۱۵ هزار تومانی نشان می‌دهد محدوده قیمتی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رقمی است که تحلیلگران نسبت به آن اتفاق نظر دارند و به نظر نمی‌رسد در روزهای باقی‌مانده تا پایان کار دولت دوازدهم سیاست‌های سرکوب قیمتی و انقباضی شدید در دستور کار قرار گیرد.  ورود به فصل مجامع موتور محرک رشد صنایع بورسی را روشن کرده و این در حالی است که نمی‌توان از ریزش شدید قیمت سهام در ۱۰ ماه اخیر و ارزندگی قیمت‌ها نیز به راحتی عبور کرد.