از طرفی چون دوران مسوولیت اعضای دولت دوازدهم به پایان رسیده است، کاربران با جسارت و ترس کمتری درباره عملکرد آنها اظهارنظر ‌کردند؛ اظهارنظرهایی که پر از انتقاد بود. این اظهارنظرها و نوشته‌ها در نهایت به «هشتگ حلالت نمی‌کنیم» تبدیل شد و تا ساعت ۱۵ بعدازظهر دیروز، بیش از ۱۶هزار نفر با استفاده از آن مطالبی درباره عملکرد حسن روحانی و اعضای دولت دوازدهم نوشتند. نکته قابل توجه این بود که هیچ‌کدام از چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب همراه با این هشتگ گلایه‌ها و نوشته‌هایشان را درباره عملکرد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دولت دوازدهم منتشر نکردند و این هشتگ بیشتر از سمت کاربران عادی توییتر فارسی و برخی فعالان سیاسی مورد توجه قرار گرفت.

در مقابل این هشتگ، هشتگ دیگری هم در توییتر با عنوان «روحانی مچکریم» به راه افتاد که نتوانست به هدفش برسد و جزو ترندهای دیروز توییتر فارسی قرار نگرفت؛. چون هم از این هشتگ استقبال کمی شد و هم اینکه از سوی دیگر کاربران ریپورت می‌شد.

 اما در کنار این گلایه‌ها و انتقادها، بودند تک و توک افرادی که از عملکرد دولت حسن روحانی دفاع می‌کردند و ضعف‌ها را به گردن تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و دست‌های پشت پرده می‌انداختند. آنها از دلتنگی و قدرنشناسی مردم ‌نوشتند که این نوشته‌ها مورد انتقاد کاربران قرار ‌گرفت و در قسمت نظرات، کاربران از خجالت نویسندگان این مطالب بر‌آمدند. در کنار این موضوع، برخی از چهره‌ها هم در توییتر بورسی، از اظهارنظرهای اعضای تیم دولت دوازدهم ‌نوشتند و آنها را نقد کردند. یکی از این افراد فرهاد دژپسند بود که رضا کاشف در صفحه شخصی خود درباره او نوشت: «دکتر فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با افتخار از تامین مالی ۶۸۰ ه‍. م. ت(هزار میلیارد تومان) از بورس در سال ۹۹ یاد کرد.» یکی دیگر از موضوعاتی که دیروز در فضای توییتر فارسی مورد توجه قرار گرفت، صحبت درباره میراث دولت دوازدهم برای کشور و دولت‌های آینده بود.

به اعتقاد برخی از کاربران عملکرد دولت دوازدهم در حوزه بورس و ایجاد حس بی‌اعتمادی بین عموم مردم که نشانه‌اش شانه خالی کردن دولت از زیر بار مسوولیتش در قبال دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بورس بود و همچنین حرف‌های متناقض مسوولان دولتی در این حوزه، باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی شدیدی بین مردم و دولت شد. آنها به این مساله ‌پرداختند که بازگشت اعتماد مردم به عملکرد دولت جزو فعالیت‌های سخت برای دولت سیزدهم است و به این راحتی‌ها اعتماد از دست رفته و شکاف ایجاد‌شده، ترمیم نخواهد شد.

اما بورس و بازار سرمایه دیروز نتوانستند توجه اکثر کاربران را به خود جلب کنند؛ مساله‌ای که روزهای گذشته در همین ستون به آن پرداخته بودیم که کاربران فعال در این حوزه منتظر شروع به کار رسمی دولت سیزدهم هستند و به نظر می‌رسد تا پایان هفته بورس و بازار سرمایه آن‌طور که باید و شاید نتواند توجه کاربران را به خود جلب کند، جز شاید فردای مراسم تنفیذ و تحلیف که ممکن است کاربران نسبت به واکنش بورس و دیگر بازارهای سرمایه موضع بگیرند. همچنین در ادامه روند این یکی، دو هفته آینده، معرفی اعضای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی و جلسات رای اعتماد فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌اجتماعی توییتر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و شاید بعد از آن کاربران توییتر بورس، دوباره سرنوشته‌ها و پیش‌بینی‌های گذشته خود در مورد بورس بروند.