اکنون برای سرمایه‌گذاران، سرنوشت مذاکرات و اینکه برجام احیا می‌شود یا نه، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و پیش‌بینی بر این است که شروع دور جدید این مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن احتمالا زمان‌بر باشد یعنی از آن چیزی که قبلا پیش‌بینی می‌شد طولانی‌تر خواهد شد.

 از سوی دیگر همچنان رشد نقدینگی و خلق پول ادامه‌دار است. به عبارت دیگر هر ماه می‌بینیم که خلق پول می‌شود و این عاملی است که به بی‌ارزش شدن ریال کمک می‌‌کند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند و شرایطی را برای رشد قیمت و به تبع آن رشد بازار سرمایه فراهم می‌کنند.

به خصوص اینکه اکنون سرمایه‌گذاران و تحلیلگران با توجه به شرایط بنیادی و اقتصادی کشور برای نرخ دلار رقم‌‌های بالاتری متصور هستند. در وضعیت فعلی p/ e سهم‌ها یعنی نسبت قیمت آنها به سودشان بین ۵ تا ۷ است. این در حالی است که سال گذشته در زمانی که بازار به سقف تاریخی خود رسید p/ e برخی سهام ۱۴ و ۱۵ و حتی در برخی از سهم‌ها تا ۳۵ و۴۰ هم رشد کرده بود! اما اکنون p/ e سهم‌‌ها در نقطه معقول و مطلوبی قرار دارد و از سوی دیگر افت بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها فرصتی را ایجاد کرده که بورس استارتی برای رشد رو به بالا بزند. این رشد ادامه‌دار خواهد بود.

حداقل تا رویکردهای کابینه و تیم اقتصادی آقای رئیسی تعیین شود، این رشد ادامه‌دار خواهد بود. بعد از آن رویکرد دولت نسبت به بازار سرمایه بسیار مهم است و تکلیف بازار را مشخص می‌کند که دولت جدید چه تصمیمی برای بازار دارد. شاید دولت یک جایی رشد بازار را متوقف و کند کند اما در شرایط فعلی و با توجه به اطلاعات و وضع موجود فعلا در یکی، دو ماه آینده این رشد شاخص کل بورس ادامه‌دار خواهد بود.