اما با انتشار اطلاعیه سازمان بورس و اتفاقاتی که دیروز در اطلاع‌رسانی از طرف شرکت بورس افتاده بود و حتی حامد غلامی، مدیر نظارت بر فضای‌مجازی شرکت بورس اوراق بهادار تهران که در صفحه شخصی خود در توییتر نسبت به موضوع وجود ماینر در شرکت بورس واکنش نشان داده بود و نوشته بود که: «شایعه نصب ماینر در بورس تهران آنقدر مضحک است که حتی مطرح کردن آن توهین به شعور مخاطب است. تخریب و تهمت برای به‌دست آوردن یک پست یا حفظ آن، سکه رایج زمانه ماست.»  کاربران فعال در حوزه بورس دیروز به این مساله می‌پرداختند که از طرف شرکت بورس بی‌اخلاقی رخ داده است و نه‌تنها با سهامداران و مردم رو راست نبوده‌اند، بلکه با تکذیب و اتهام‌زنی و انگ‌زدن درصدد بوده‌اند که این مساله را پنهان کنند. آنها از این موضوع عصبانی بودند که چرا باید حوزه‌ای مثل بورس که مدام مسوولان درباره جلب‌اعتماد مردم به این حوزه و جذب سرمایه‌ها در این حوزه صحبت می‌کنند، دچار چنین وضعیتی شود که حتی وقتی هم تخلفی در آن رخ می‌دهد و همه‌چیز عیان است، مسوولان این حوزه بخواهند آن را تکذیب کنند و به افرادی که این مساله را پیگیری می‌کنند، اتهام بی‌اخلاقی بزنند.  علی سعدوندی، اقتصاددان هم در توییتر خود نوشت که « فکرش رو بکن اون روزهایی که هسته معاملات هنگ می‌کرد، اون روزهایی که برق می‌رفت، اون روزهایی که ملت جلوی سازمان بورس تجمع کرده بودند، اون روزهایی که سهام کالا و فرابورس هی باز می‌شد و هی بسته می‌شد، این عزیزان در خلوت زیرزمین بورس تهران آن کار دیگر می‌کردند!» اما انتقادها و کنایه‌ها به همین‌جا خلاصه نشد. پیام الیاس کردی، فعال حوزه بورس هم در توییتر خود نوشت: «یکم دیگه بگردن تو زیر زمین شرکت بورس یه معاملات املاکی، یه نمایشگاه ماشین، یه صرافی دلار، یه سکه‌فروشی و … فقط برای کار تحقیقاتی پیدا می‌کنید‌! راستی من یه تعداد کمی تمبر قدیمی هم دارم، ببرم زیر زمین شرکت بورس می‌خرن برای کار تحقیقاتیشون؟»

صحبت از قیمت دلار یکی دیگر از سوژه‌های فضای توییتر فارسی و اینستاگرام بود. کاربران توییتر با ناامیدی از بهبود وضعیت ارز و کاهش قیمت دلار از بلاتکلیفی و عدم‌برنامه‌ریزی شخصی برای روزهای آینده‌شان می‌نوشتند. آنها به این موضوع می‌پرداختند که با افزایش قیمت دلار و عدم‌کاهش آن، خیلی از وعده‌های دولت سیزدهم نقش بر آب می‌شود و بساط ناامیدی و بلاتکلیفی در بین مردم کشور بیشتر از گذشته می‌شود. موضوع دیگری که کاربران توییتر در این حوزه به آن می‌پرداختند، مذاکرات بین‌المللی برجام بود. آنها به این مساله می‌پرداختند که دولت ابراهیم رئیسی اگر عزمی جدی‌ برای کاهش قیمت ارز دارد، باید این مذاکرات را به‌طور جدی پیگیری کند تا با کاهش قیمت ارز، نشاط اجتماعی و امیدواری به جامعه بازگردد و البته تمام توجه این دولت از بابت جلب‌اعتماد عمومی مردم به خودش نباید معطوف به واکسیناسیون و ورود محموله‌های واکسن کرونا به کشور بشود. یکی از توییت‌هایی که در رابطه با قیمت دلار دیروز در فضای توییتر فارسی و اینستاگرام موردتوجه کاربران قرار گرفت، نوشته سیامک قاسمی، فعال اقتصادی بود.

او در صفحه خود در توییتر نوشت: « قیمت دلار دوباره به ۲۸ هزار تومان رسید تا سایه سنگین تحریم‌ها و نگرانی از تحریم‌های تازه بر اقتصاد ایران ادامه داشته باشد. به همین دلیل است که هشت برابر شدن قیمت دلار در سه سال اخیر، نه تقصیر دولت روحانی است و نه تقصیر دولت رئیسی، دلیل اصلی آن، تضاد با جهان است و بس!» یکی از افرادی که در قسمت نظرات توییت قاسمی، اظهارنظر کرده بود، ندا سپانلو بود که در گروه دانش شبکه چهارم صداوسیما مشغول به فعالیت است. او برای سیامک قاسمی نوشته بود که «سوداگری با نرخ دلار برای جبران کسری درآمدها هم تقصیر دولت نیست؟ دولتی که حفظ ارزش پول ملی اولویتش نیست با جهان در صلح هم باشد همین آش و همین کاسه خواهد بود.»

قاسمی هم در پاسخ به او به این موضوع اشاره کرد که «دلیل اصلی کسری‌بودجه که دولت‌ها را به این رفتارها وا می‌دارد، باز‌هم تحریم‌ها و کاهش درآمدهای سرمایه‌ای است.» اما این پایان مکالمه این دو نفر نبود و توجه دیگر کاربران را هم به خود جلب کرده بود. سپانلو در پاسخ به این توییت قاسمی برای او نوشت که «یعنی یک دولت چاق و پُر‌خرج و بی‌تحرک با ساختار بودجه فشل و ناکارآمد که دستش دائما در یخچال بانک مرکزی برای برطرف کردن گرسنگی‌اش است و یخچال بانک مرکزی‌اش هم فقط با فروش نفت پر می‌شود، اگر تضادهایش را با دنیا کنار بگذارد خوش‌اندام می‌شود؟» که در نهایت سیامک قاسمی به‌عنوان پاسخ آخر برای او اینطور نوشت که « مشکلات در عرض همدیگر نیستند، تحریم، همه مشکلات اقتصاد ایران نیست اما تا تحریم هست امکان رفع مشکلات بنیادین اقتصاد ایران نیست، از جمله وجود یک دولت بزرگ و لخت و ناکارآمد.»

در رابطه با قیمت دلار، مهرشاد احمدیان، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فولادی در توییتر خود نوشت: «دلار به‌عنوان اصلى‌ترین شاخص سنجش میزان تورم، بار دیگر مرز ٢٨ هزار تومان را پشت‌سر گذاشت. لطفا تصمیمات اقتصادى خود را منوط به این دولت و آن دولت نکنید. مبحثى از اقتصاد کلان می‌گوید وقتى منابع مالى کافى وجود نداشته باشد، مدیر هر‌کس که باشد نتیجه یکسان است.» در اینستاگرام هم خیلی از کاربران این توییت‌ها را در استوری‌های خود بازنشر کردند و برخی دیگر از کاربران هم با بازنشر خبر افزایش قیمت دلار، در استوری‌هایشان از این موضوع می‌نوشتند که سفر رفتن، خرید و امید به آینده از زندگی آنها رخت بر بسته است.  فضای توییتر فارسی و اینستاگرام هرچند در این موضوع تا حدودی متفاوت بود اما واژه اصلی‌ای که کاربران این دو شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌کردند، ناامیدی نسبت به آینده بود که در اکثر نوشته‌ها به‌چشم می‌آمد.