به جرات می‌توان گفت تا زمانی که تحریم‌ها و مباحث مربوط به توافق هسته‌ای و احیای برجام تعیین‌تکلیف نشود، روند قیمت دلار برای سرمایه‌گذار مشخص نشود و در ادامه مسیر سرمایه‌‌گذاری ابهاماتی از این دست وجود داشته باشد، نوسان و سرگیجه قیمت سهام همچنان پابرجاست.۷۰‌درصد احتمال تداوم وضعیت فعلی برای سرمایه‌‌گذاری‌های حرفه‌ای و ۳۰‌درصد رسیدن به توافق پیش‌بینی می‌شود. اکنون نیز مذاکره برای مذاکره در حال انجام است. به این معنی که نخست باید دیپلمات‌ها وارد بروکسل شوند و به توافق برسند که در وین شروع به مذاکرات کنند. چنین مسیری یعنی طولانی‌شدن پروسه مذاکرات.

در اقتصاد کشور هر ثانیه ۴۰میلیون تومان نقدینگی در حال ایجاد شدن است. سرمایه‌گذاران چنین مواردی را مورد توجه قرار می‌دهند و تغییرات رئیس جدید در سازمان بورس خیلی حائزاهمیت نیست. افزایش ۴۰ هزار واحدی نماگر اصلی بورس تهران در واقع یک خوشامد‌گویی به رئیس سازمان بود. از این پس نیز بازار به واقعیت‌های موجود بر‌می‌گردد. به اعتقاد بنده مسیر ریاست قبلی سازمان بورس در حوزه‌‌هایی اعم از مقررات‌زدایی، ارائه مجوز‌های جدید، افزایش شفافیت بازار و مواردی از این قبیل باید تداوم پیدا کند. در صورتی‌که مذاکرات فرسایشی شود و دلار نیز به نوسان فعلی خود ادامه دهد، به احتمال ۷۰‌درصد تمام بازار‌های مالی نسبت به ابتدای سال کم‌ و ‌بیش رشد خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران نیز باید در چنین شرایطی دست به‌عصا حرکت کنند و از تورم نیز عقب نمانند چرا‌که ریسک مذاکرات کماکان وجود دارد. در نقطه مقابل در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات یقینا برای کوتاه‌مدت‌ بازار‌‌ها وارد تعلیق می‌شوند چرا‌که این رویداد در قیمت دلار تاثیر‌گذار خواهد بود و این ارز را احتمالا به ارقامی کمتر از ۲۵ هزار تومان هدایت کند.