یکی از صحبت‌‌‌های او که مورد توجه کاربران قرار گرفته بود این بود که خاندوزی در صحن علنی مجلس و در اظهارنظرهایش بیان کرده بود خوش‌بینی به بازارها برگشته است و شاخص از ۲۸ خرداد تا امروز حدود ۳۰۰‌هزار واحد رشد کرده است. در همین رابطه دیروز برزو حق‌‌‌شناس، مشاور و تحلیلگر بازارهای مالی در صفحه خود با انتشار فیلمی از صحبت‌‌‌های وزیر اقتصاد نوشت: «فرض را بر این می‌‌‌گذاریم که آقای وزیر فرمول شاخص کل را نمی‌‌‌داند، رئیس سازمان بورس که آنجا نشسته هم خبر از پرتفوی مردم ندارد؟ دقیقا منظورتان از بلندمدت چیست آقای وزیر؟ دوسال کافی نیست؟

یکی دیگر از صحبت‌‌‌های وزیر اقتصاد دولت سیزدهم که مورد توجه کاربران قرار گرفته بود این بود که در اظهارنظرهایش بیان کرد رشد بی‌منطق و حبابی بورس در سال ۹۹ موجب زیان برای کشور شد. کاربران با خرده گرفتن از او و تکراری خواندن این روش در عرصه مدیریت کشور در طول دهه‌‌‌ها به این مساله می‌‌‌پرداختند که همیشه در ناتوانی و عرصه مدیریت کشور، دیگران یا دست‌‌‌های پشت پرده، مقصر و عامل جلوه داده شده‌‌‌اند. آنها به این موضوع می‌‌‌پرداختند که در زمانی که خاندوزی نماینده مجلس بود، درباره بورس اظهارنظر می‌کرد و ادعا می‌کرد که می‌توان وضعیت آن را سامان داد اما حالا که در مسند وزارت نشسته است، می‌‌‌گوید مقصر دیگران بوده‌‌‌اند. به بیان کاربران، اینکه او معتقد است شاخص رشد کرده، ادعایی بیش نیست و در عمل کاری از پیش نرفته است. در همین رابطه یکی از نماینده‌‌‌های مجلس هم در توییتر خود به احسان خاندوزی انتقاد کرد. احسان ارکانی در توییتر خود با انتشار اسکرین‌شاتی از توییت‌‌‌های خاندوزی در زمانی که نماینده مجلس بوده است، نوشت: «وزیر اقتصاد وضعیت فعلی بورس را ناشی از ورود جو گیرانه چند‌میلیون نفر افراد (مردم) ریسک‌‌‌گریز! می‌‌‌داند که فرهنگ بازار سرمایه، اقتضای ورود آنها را نداشت. صداقت و پایبندی به شعارها قبل و بعد از مسوولیت باید از مهم‌ترین ویژگی‌‌‌های یک وزیر اقتصاد باشد.» نوشته‌‌‌های احسان خاندوزی در این اسکرین‌شات با این محور بود که در روزهای سبز و قرمز، سوءمدیریت بورس مشهود است... برای تبدیل سقوط به فرود آرام، باید صندوق تثبیت فعلی تقویت شود. یا در توییت دیگری بیان کرده بود که هفته قبل با اظهارنظر وزیر اقتصاد در برابر وزیر دیگر، بورس منفی شد. امروز هم با یک تصمیم بانک مرکزی منفی‌‌‌تر شد. نوسان و ریسک در ذات بورس است اما نه آن نوسانی که محصول تشتت سیاستگذار و شکست هماهنگی باشد.

اما اختلاف‌نظر میان نماینده‌‌‌های مجلس در رابطه با وضعیت بورس هم از دیگر سوژه‌‌‌هایی بود که توجه کاربران توییتر را به خود جلب کرده بود. یکی از پررنگ‌‌‌ترین این بحث‌‌‌ها، در رابطه با صحبت‌‌‌های کریمی قدوسی خطاب به پورابراهیمی بود. ماجرا از این قرار بود که بعد از صحبت‌‌‌های محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و عدم‌انتقاد جدی او نسبت به عملکرد وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت بورس، محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد به سمت تریبون مجلس رفت و با فریاد خطاب به او گفت که: «۷ سال است این حرف‌ها را می‌‌‌زنید، آقای وزیر هم با شما هماهنگ است و وضعیت بورس هم همین است.» این جدال لفظی از سه جهت توجه کاربران توییتر و سهامداران خرد را به خود جلب کرده بود؛ اول اینکه برخی می‌‌‌گفتند این صحبت‌‌‌ها و جلسات نمایش است و در عمل، کاری از پیش برده نمی‌شود. دوم اینکه عده‌‌‌ای دیگر می‌‌‌گفتند در این وضعیت هر کسی به فکر منافع خودش است و بر اساس منفعت‌‌‌هایش صحبت می‌کند و از سوی دیگر برخی از کاربران هم از کریمی قدوسی و صحبت‌‌‌هایش دفاع می‌کردند و معتقد بودند که واقعیت‌‌‌ها را بیان کرده است.

در کنار تمام این گلایه‌‌‌ها و انتقادها و بحث‌‌‌های حاشیه‌‌‌ای، جلسه علنی مجلس درباره وضعیت بورس با حضور مسوولان از سوی برخی از فعالان بازار سرمایه، اتفاق مثبتی تلقی شده بود و بودند افرادی که به اظهارنظرهای مطرح شده در این جلسه نگاه مثبتی داشتند. حسین خزلی، فعال حوزه بورس در توییتر خود در همین رابطه نوشت که «از اینکه بورس این قدر مهم شده است که مجلس جلسه‌‌ علنی ۲ ساعته برای درخواست توضیح از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار می‌کند، خوشحالم. امیدوارم این نظارت و حساسیت مجلس که منشعب از دغدغه ۵۰‌میلیون سهامدار است، مفید فایده باشد.» یکی دیگر از سوژه‌‌‌ها در همین رابطه هم بخشی از صحبت‌‌‌‌‌‌های وزیر اقتصاد بود که بیان کرده بود فراز و فرود‌های بازار سرمایه به سیاست‌های دولت و مجلس بستگی دارد و حتی اظهارنظرهای یک مقام دولتی و مجلسی در بازار موثر است. کاربران با بازنشر این بخش از صحبت‌‌‌های خاندوزی به این مساله می‌‌‌پرداختند که صحبتی که بیان کرده است کاملا صحیح است و همیشه جزو دغدغه‌‌‌های آنها بوده است. به اعتقاد آنها اگر سیاست‌های دولت در زمینه بین‌الملل و بازگشایی فضای سیاسی و اقتصادی کشور به درستی عمل کند از وضعیت بورس هم گره‌گشایی می‌شود و از سوی دیگر هم اگر مسوولان در بورس دخالت نکنند و با حرف‌‌‌هایشان به بازار تشنج ندهند، در یک فضای آرام که نیاز سرمایه‌گذاران است، بورس به کار خود ادامه می‌دهد و راهش را پیدا خواهد کرد.

نکته دیگر هم در رابطه با صحبت‌‌‌های مطرح شده دیروز در مجلس، درگیری مختصری بود که میان طرفداران دولت ابراهیم رئیسی با معدود افرادی که حامی دولت‌‌‌های یازدهم و دوازدهم بوده‌‌‌اند در گرفت. طرفداران دولت سیزدهم در صفحه‌‌‌هایشان مقصر وضعیت فعلی را دولت حسن روحانی اعلام می‌کردند و اینطور می‌‌‌نوشتند که مسوولان آن دوره و حامیان آن دولت حق اظهارنظر درباره وضعیت امروز بورس و اقدامات دولت سیزدهم را ندارند، چراکه خودشان در این ماجرا نقش اساسی داشته‌‌‌اند.  در میانه بحث‌‌‌ و نظر درباره این موضوعات، پیام الیاس کردی، فعال حوزه بورس در توییتر خود نوشت: «بازار سرمایه دیگر بازار سرمایه قدیم نیست، قدکشیده! دلسوزانه بارها گفتیم مشاورین خوبی انتخاب نکردید، بورس را دست‌کم گرفتید و سعی کردید به حسابش نیاورید، این مدل نتیجه‌ای بهتر از امروز نمی‌‌‌داد. دیواری کوتاه‌تر از فضای مجازی نیست اما این فضا برعکس نظر شما همیشه حامی مردم و بورس بوده است.