اما در رابطه با این موضوع، دیروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت‌‌‌‌هایی را مطرح کرد که کاربران به آن در نوشته‌‌‌هایشان استتناد کردند و نوشتند که حتی مسوولان کشور هم از این وضعیت حداقل در ظاهر ناراضی هستند. قالیباف در اظهارنظرهایش بیان کرده که بود که «اگر اقتصاد ما به گل نشسته به دلیل دولتی‌‌‌سازی است، نه تحریم.‌» کاربران توییتر هم با اشاره به این صحبت‌‌‌ها در توییت‌‌‌هایشان اینطور می‌نوشتند که آنها و دیگران سال‌هاست که از ورود دولت در حوزه‌‌‌های مختلف انتقاد کرده‌‌‌ و نسبت به تبعات این موضوع هشدار داده‌‌‌اند. آنها همچنین با کنایه اینطور می‌نوشتند که مسوولان کشور به‌جای پیشگیری و جلوگیری از حادثه، عادت کرده‌‌‌اند که اول حادثه اتفاق بیفتد و بعد به فکر راه‌‌حل عبور از آن و درمانش باشند، اما در جمع توییتری بورسی‌‌‌ها، دیروز در رابطه با این مسائل، نوید قدوسی، فعال حوزه بورس در صفحه توییتر خود نوشت: «دولت در حال‌حاضر حداقل چهار خطر برای بازارسرمایه دارد؛

۱- بی پول است. ۲- حقوق مالکیت را عملا به رسمیت نمی‌‌‌شناسد و محصول تولیدی و ارز صادراتی را از آن خودش می‌‌‌داند. ۳- عدد فروش و دلارهای صادراتی برایش مهم است و نه سود شرکت‌ها. ۴- نگاهش کوتاه‌مدت است و معتقد است که از این ستون به آن ستون فرج است.‌»

اما در همین جمع، یعنی جمع توییتری بورسی‌‌‌ها دیروز صحبت از تحریم‌‌‌ و اثرات ادامه‌دار بودن یا رفع آن بود. در همین رابطه هم توییتی که مورد‌توجه این جمع قرار گرفت و باعث ایجاد جر و بحث‌ها و نوشته‌‌‌‌هایی در توییتر شد، توییت مجید شاکری، پژوهشگر بود. او در صفحه خود نوشت که «یک راه تضمینى که دولت مى‌تواند براى سبز‌کردن بورس از آن استفاده کند، اعلام شکست مذاکرات وین و خروج ایران از مذاکرات است.‌»

او همچنین در ادامه توییت خود نوشت: «فدا کردن سیاست‌های مالى و پولی دولت براى رشد شاخص، درست به اندازه راه‌حل بالا نامعقول است.‌» توییت او باعث شد که هجمه‌‌‌ها و انتقاد‌هایی علیه او در فضای توییتر فارسی شکل بگیرد. یکی از افرادی که با بازنشر توییت شاکری، از او انتقاد کرد، برزو حق‌‌‌شناس بود. او نوشته بود که «یک راه تضمینی که می‌‌‌شود آمریکا را شکست دهیم، این است که شما و دوستان اقتصاددانمان را بفرستیم به فدرال‌رزرو مشاوره بدید.‌»

او در ادامه توییت خود نوشت: «شما شاید یادتان نیاید ولی یک زمانی بورس حرف از مذاکره می‌‌‌شد یکدست سبز پوش می‌‌‌شد و حرف تحریم یکدست قرمزش می‌‌‌کرد.‌» حسین خزلی هم با بازنشر توییت مجید شاکری، خطاب به او نوشت: «کاش در مورد یک بازار ۶۵۰۰هزارمیلیارد تومانی و دارایی حداقل ۵۰‌میلیون نفر، دقیق‌‌‌تر، حساب‌‌‌شده‌‌‌تر، منصفانه‌‌‌تر و فکرشده‌‌‌تر اظهارنظر کنیم! شخصا هیچ فعال بازارسرمایه و سهامداری را نمی‌‌‌شناسم که از تداوم تحریم‌ها و شکست مذاکرات خوشحال باشد!» در ادامه انتقادها از نوشته این پژوهشگر، حسن کاظم‌‌‌زاده هم در توییتر خود نوشت: «حذف قیمت‌گذاری دستوری، کاهش اختلاف نرخ نیما و آزاد، جلوگیری از رانت فروش خودرو، اصلاح فرمول گاز، جلوگیری از نوسانات شدید نرخ بهره، تعدیل نرخ سوخت براساس واقعیت کشور. تا کی بدون دیتا صحیح صرفا با عبارت‌های خوشگل نظر اشتباه خواهیم داد؟!» او در توییت دیگری هم نوشت: «نوسان نرخ بهره سیاستی است که همواره منجر به رکود‌تورمی شده است. تجارب کشور‌هایی که مدام با نرخ بهره بازی کرده‌اند مشخص است. سطح نرخ بهره اسمی یا واقعی مدنظرم نیست. حتی ترند هم می‌تواند صعودی یا نزولی باشد اما نوسان شدید مشابه رفتار دو سال اخیر نتیجه‌ای جز کاهش تشکیل سرمایه ندارد.‌» مجید شاکری اما در قسمت نظرات توییت کاظم‌‌‌زاده برای او نوشت که «طبعا از مثالم متوجه شدید که درباره سه‌گانه ناممکن صحبت می‌کنم. وقتی حساب سرمایه باز و ارز میخکوب دارید، سیاست پولی مستقل ندارید و طبعا در تعیین نرخ بهره هم پیرو هستید؛ مگر با هزینه‌های اقتصاد کلان بی‌شمار.‌» اما در سوی دیگر ماجرا، امیر سیدی، در قسمت نظرات نوشته مجید شاکری برای او نوشت که «امیدوارم بقیه تحلیل‌های شما هم به این اندازه مصادره به مطلوب نباشد. در جریان تنزیل وجوه نقد نرخ بهره بدون ریسک و صرف ریسک هر دو عامل کاهنده ارزش روز است، می‌توان با دلایل خوب اثبات کردکه به سرانجام رسیدن مذاکرات، هر دو عامل را کاهش چشمگیر خواهد داد و در نتیجه بازار مثبت خواهد شد.‌» در ادامه روز، مجید امروی هم در رشته توییتی بدون اشاره به نوشته مجید شاکری، در صفحه توییتر خود نوشت: «تحریم برای مردم جز سختی و فلاکت به همراه ندارد. متاسفانه دوستان اقتصادی با عدم‌شناخت (ان‌شاالله) از بازار سرمایه، عامل رشد بازار سرمایه را تحریم می‌دانند و به‌دنبال تقابل بازار سرمایه و مردم هستند. مشکلات نبود گاز و برق و... اثرات تحریم هستند و برای صنایع بسیار آسیب رسانند. توسعه اقتصادی کشور نیازمند طرح‌های توسعه شرکت‌های بزرگ کشور است که در دوره تحریم متاسفانه قابلیت اجرایی را از دست داده‌اند. آسیب‌های تحریم بر بازار سرمایه در بلندمدت بسیار بیشتر از سایر دارایی مثل املاک و خودرو است که این دوستان به آنها علاقه‌مند هستند.‌» او در ادامه رشته توییت خود نوشت: «هیچ فعال بازار سرمایه‌ای از تحریم و رشد دلار به‌وجد نخواهد آمد زیرا تحریم‌ها شرکت‌ها را ضعیف کرده و سودآوری آنها را تحت‌ریسک قرار می‌دهند اما در صورت کاهش تحریم طرح‌های توسعه‌ای و بازگشایی بازارهای کشورهای دیگر می‌تواند به فروش و دسترسی به منابع ناشی از فروش شرکت‌ها منتج شود که برای شرکت‌های بورسی بسیار مفید است. این‌گونه اظهارنظر دوستان ان‌شاالله که ناشی از عدم‌شناخت آنهاست.‌»

در نهایت تا بعدازظهر دیروز این بحث و صحبت درباره اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و به‌خصوص حوزه بورس در فضای توییتر فارسی ادامه‌دار بود اما چون از هشتگ خاص و یکسانی در نوشته‌‌‌ها استفاده نمی‌‌‌شد، این بحث در همان جمع توییتری بورسی‌‌‌ها ماندگار شد و خبری از آن در فضای کلی توییتر فارسی نشد.