در همین رابطه دیروز برخی از کاربران در قسمت نظرات صفحه توییتر المیرا شریفی، مجری صداوسیما، نوشته‌‌‌‌‌‌‌های انتقادی منتشر کردند. نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که محور آنها این بود که؛ چرا با وجود مخاطب بالا در توییتر و فعالیت در صداوسیما، نسبت به وضعیت سهامداران خرد و حضور آنها در بورس سکوت کرده‌‌‌‌‌‌‌اید؟ این نوشته‌‌‌‌‌‌‌ها و توییت‌‌‌‌‌‌‌ها البته بی‌‌‌‌‌‌‌تفاوتی و هرچه بادا باد بودن سهامداران خردی که در بورس حاضر هستند را زیر سوال نمی‌‌‌‌‌‌‌برد. آنها که با بالا‌گرفتن تب و تاب حضور در بورس پا در شبکه‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی توییتر گذاشته بودند تا از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده کنند، دیگر مثل قدیم در این شبکه‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی حضور ندارند و مدت‌‌‌‌‌‌‌هاست که در صفحه‌‌‌‌‌‌‌هایشان هیچ‌چیز منتشر نکرده‌‌‌‌‌‌‌اند.

برخی دیگر هم که همیشه در قسمت نظرات از کارشناسان مشورت می‌خواستند یا از آنها سوالی می‌‌‌‌‌‌‌پرسیدند، دیگر مثل ماه‌‌‌‌‌‌‌های پیش حضور فعال و چشمگیری ندارند. با این حال علت اصلی اینکه دیروز همان عده‌‌‌‌‌‌‌ از بورس و وضعیت آن می‌‌‌‌‌‌‌نوشتند، صحبت‌‌‌‌‌‌‌های وزیر اقتصاد دولت سیزدهم بود. سهامداران خرد از این موضوع گلایه داشتند و دارند که دولت تا به امروز در مورد وضعیت سهامداران خرد اقدامی نکرده و هرچه برنامه داشته تاثیری در بهبود وضعیت آنها نداشته است.

صحبت‌‌‌‌‌‌‌های وزیر اقتصاد همچنین باعث شد که بار دیگر ابراهیم رئیسی و وعده‌‌‌‌‌‌‌هایش درباره بورس مورد‌توجه کاربران توییتر و سهامداران خرد قرار بگیرد. تفاوت این توجه با توجه کارشناسان بورس، در این است که سهامداران خرد صراحت کلام در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان دارند و بدون پرداختن به حاشیه و تعارف، سر اصل مطلب می‌‌‌‌‌‌‌روند. آنها از رئیس دولت سیزدهم انتقاد می‌کردند‌ که با وجود کسب رای، وعده‌‌‌‌‌‌‌ها، شعارها، بازدیدها و... نسبت به وضعیت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌های آنها در بورس بی‌توجه است. نکته قابل‌توجه در این ماجرا این است که در میان منتقدان عملکرد دولت سیزدهم در ماجرای بورس، برخی از کاربران جزو هواداران دولت سیزدهم بوده‌‌‌‌‌‌‌اند. افرادی که در گذشته و در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم، در صفحه‌‌‌‌‌‌‌هایشان با وجود اینکه مخاطب کمی داشتند و تازه وارد این فضا شده بودند، از تاثیر انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس دولت نوشتند.

آنها که جزو سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران بورس هم بودند، در نوشته‌‌‌‌‌‌‌های قدیمی خود اینطور نوشته بودند تا توجه دیگران را به این نکته جلب کنند که حضور ابراهیم رئیسی باعث می‌شود که وضعیت بورس رو به بهبود برود یا او دغدغه مال و اموال مردم را دارد و اجازه نمی‌دهد که سرمایه‌‌‌‌‌‌‌های مردم بیش از این آب شود، اما حالا همین افراد از وضعیت بورس و عدم‌تحقق وعده‌‌‌‌‌‌‌ها گلایه می‌کنند. البته که در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان بعضا به این موضوع هم اشاره می‌کنند که دست‌‌‌‌‌‌‌‌هایی یا سنگ‌‌‌‌‌‌‌اندازی‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مانع کار ابراهیم رئیسی در مقام ریاست دولت می‌شوند، اما با رصد شبکه‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی توییتر، می‌توان گفت که این انتقادها و نوشته‌‌‌‌‌‌‌ها مانند سه‌ماه پیش نیست و کاربران کمی که شامل سهامداران خرد بودند، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. نکته‌‌‌‌‌‌‌ دیگری که از دیروز در جمع سهامداران خرد و توییتر مطرح‌شده است، بر‌گزاری تجمع است. تجمعی که از آن سهامداران خرد است و عده‌‌‌‌‌‌‌ای از آنها در تلاش هستند تا با جلب‌توجه دیگران این تجمع را همانند تجمع‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در زمان دولت دوازدهم برگزار می‌شد،  برگزار کنند.

با این حال اثر خیلی کمی از تبلیغ این تجمع در صفحه‌‌‌‌‌‌‌های توییتر سهامداران خرد دیده می‌شد و در جمع توییتری کارشناسان بورسی‌‌‌‌‌‌‌ هم مثل همیشه هیچ خبری از صحبت درباره این تجمع نبود. اما در این جمع بیشتر صحبت از ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که احسان خاندوزی در برنامه گفت‌‌‌‌‌‌‌وگوی خبری بیان کرد که به‌تدریج به سمت حذف این ارز قدم برداشته خواهد شد.

آنها در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان موافقت خود را با این اقدام اعلام می‌کردند‌ و مثل همیشه به این مساله می‌پرداختند که حتی همین موضوع را هم سال‌ها پیش در جلسات، شبکه‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی و گفت‌‌‌‌‌‌‌وگوها به مسوولان کشور گوشزد کرده بودند که این ارز تبعات بدی برای وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت.

در همین رابطه دیروز مهدی رباطی، رئیس هیات‌مدیره کار‌گزاری بورس بیمه ایران در صفحه توییتر خود نوشت: «۶۰ میلیارد دلار باید می‌‌‌‌‌‌‌سوخت تا سیاستگذار متوجه شود که تصمیم دلار ۴۲۰۰ غلط بود! چیزی که از روز اول گفتیم و سایر کارشناسان نوشتند، چقدر هزینه دیگر باید از جیب بیت‌‌‌‌‌‌‌المال پرداخت شود تا سیاستگذار بفهمد بسیاری تصمیمات دیگر اشتباه است؟ رویکرد‌هایی که سال‌هاست کارشناسان فریاد می‌‌‌‌‌‌‌زنند.‌»

در کنار پرداختن به این موضوع، برخی از افراد هم در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان تخصیص این ارز را اقدامی سیاسی می‌‌‌‌‌‌‌خواندند. برخی دیگر هم در نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایشان با کنایه، مدیریت امور را به آزمایشگاه تشبیه ‌کرده‌ و اینطور ادعا می‌کردند‌ که سال‌هاست با آزمون و خطا خیلی از امور پیش می‌رود و وضعیت امروز نتیجه همین نگاه آزمون و خطایی به امور است که در مقابل تغییر و نظرات کارشناسان و منتقدان، سرسختانه ایستادگی می‌کند.

ورود اومیکرون به ایران، هزینه‌‌‌‌‌‌‌های شب یلدا و گرانی اقلام خوراکی، گرانی خودرو، وضعیت دارو در کشور، مذاکرات برجام و... هم به ترتیب از دیگر موضوعاتی بود که توجه فضای کلی توییتر فارسی را به خود جلب کرده بود و دیروز کاربران درباره آنها در صفحه‌‌‌‌‌‌‌هایشان اظهارنظر می‌کردند.