در فرابورس ایران اما در روزی که آیفکس افزایش ۸۸/ ۱ درصدی را ثبت کرد، ۱۴۳ نماد معامله شدند که در این میان قیمت ۱۲۶ سهم (۸۸‌درصد) مثبت و ۱۴ سهم (۱۰‌درصد) منفی بود. در این بازار ۷۳ نماد (۵۱‌درصد) صف خریدی به ارزش ۱۲۶‌میلیارد تومان تشکیل دادند و در مقابل شاهد شکل‌‌‌گیری صف فروش در تنها یک نماد فرابورسی (کمتر از یک‌درصد) به ارزش ۱۳۰‌میلیون تومان بودیم.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۴۸ نماد بود. در این میان ۶۲ سهم (۴۲‌درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد ۷۰ سهم (۴۷درصد) در محدوده منفی بودیم.

 در این بازار نیز ۳۸ نماد (۲۶‌درصد) صف خریدی به ارزش ۸۷‌میلیارد تومان شکل دادند و صف فروش در این بازار ۵۳ نماد (۳۶‌درصد) با ارزشی بالغ بر ۲۰۲‌میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

در این میان سهامداران خرد هم در بورس و هم در فرابورس خالص خرید مثبتی را رقم زدند. به این ترتیب در بورس تهران سهامی به ارزش ۸۷‌میلیارد و ۵۶۶‌میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی جابه‌‌‌جا شد و در فرابورس ایران نیز خالص خرید سهامداران خرد ۲۶‌میلیارد و ۴۲۸‌میلیون تومان برآورد شد. در میان صنایع بورسی اما بعد از مدت‌‌‌ها لیست خرید سهامداران حقیقی شلوغ شد و ۲۱ صنعت را در بر گرفت. صنایعی که عمدتا در زمره گروه‌‌‌های بزرگ کامودیتی‌‌‌محور جای می‌‌‌گرفتند.

در این راستا گروه محصولات شیمیایی شاهد جابه‌‌‌جایی ۴۹‌میلیارد تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی بود. پس از آن نوبت به فلزی‌‌‌ها رسید که با خالص خرید ۴۴‌میلیارد و ۱۹۸‌میلیون تومانی حقیقی‌‌‌ها همراه شوند. شرکت‌های چندرشته‌‌‌ای صنعتی در مقام سوم لیست خرید حقیقی‌‌‌ها طی دادوستدهای روز شنبه جای گرفتند و انتقال سهامی به ارزش ۱۳‌میلیارد و ۶۳۸‌میلیون تومان از پرتفوی سهامداران عمده به سبد خرید حقیقی‌‌‌ها را تجربه کردند. معدنی‌‌‌ها نیز در روندی مشابه شاهد ثبت خالص خرید ۱۰‌میلیارد و ۳۷۳‌میلیون تومانی سهامداران حقیقی بودند.

در آن سوی بازار اما ۱۲ صنعت با ثبت خالص فروش مثبت از سوی این دسته از بازیگران بورسی (حقیقی‌‌‌ها) مواجه شدند. فرآورده‌‌‌های نفتی یکی از این گروه‌‌‌ها بود که با وجود رشد قیمت، جایی در لیست خرید حقیقی‌‌‌ها نداشت. در این صنعت شاهد جابه‌‌‌جایی سهامی به ارزش حدود ۱۰‌میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بودیم.

البته این حمایت حقوقی را می‌توان به جذابیت قیمت سهام پالایشگاه‌‌‌ها نیز ارتباط داد که فرصتی مناسب برای ورود به معامله‌‌‌گران عمده داده است.

خودرویی‌‌‌ها نیز با وجود اخبار مثبت برجامی و رشد قیمت سهام زیرمجموعه خود در لیست فروش حقیقی‌‌‌ها جای گرفتند و شاهد خروج ۳/ ۵ میلیارد تومانی این دسته از بازیگران تالار شیشه‌‌‌ای بودند.