او نوشت: «در صورت شکست مذاکرات شاهد یک ریزش کوتاه در بازار خواهیم بود و پس از آن با توجه به افزایش نرخ دلار، بورس هم به مدت طولانی مثبت خواهد بود اما در صورت اعلام توافق در وین بورس حدود ۳هفته مثبت خواهد بود و پس از آن بازار به تعادل می‌رسد.‌» برخی هم پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی نفت ۲۰۰ دلاری را بسیار خوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینانه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانند و از اینکه برخی از معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران و سهامداران بدون توجه به احتمال ریزش قیمت نفت در صورت پایان‌یافتن جنگ اوکراین دست به معامله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌زنند، هشدار می‌دادند. یکی از آنان خطاب به سهامدارانی که در این دسته جای می‌گیرند نوشت: «اینایی که پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی نفت ۲۰۰ دلاری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنن، شبیه همونایی هستن که سال‌۹۹ می‌گفتن دلار تا آخر سال‌۴۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هزار ‌تومان رو رد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنه! زیاد هیجان‌زده نشید.‌» یکی از کاربران بورسی فضای‌مجازی آن‌ دسته از کارشناسان که قیمت نفت را ۲۰۰‌دلار پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌کنند را با کارشناسانی که تارگت ۳‌میلیون را برای شاخص‌کل پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌کردند، مقایسه کرد و نوشت: «این گروه کارشناسان، بورس را در سال‌۹۹ حداقل در تابستان ۳میلیون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیدند. زود ذوق‌زده میشن.‌» با این حال و با وجود هشدارهایی از این دست در روزهای اخیر تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های پالایشی زیاد بوده است، در مقابل کسانی که نفت ۲۰۰ دلاری را پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌کنند، برخی هم معتقدند کافی است جنگ اوکراین تمام شود تا نفت به زیر ۸۰ دلار سقوط کند. برای همین دیروز تحلیلگران بازار از اینکه تا این حد خوش‌بینی در بازار موج می‌زند نگران بودند. یکی از آنان نوشت: «خوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی توی بازار به‌شدت موج میزنه و این ترسناکه!» کاربر دیگری هم نسبت به اینکه سازمان بورس در روزهای مثبت آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بورسی را کنار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد، معترض بود و نوشت: «قسمت آموزش بورس دیگه پیام اخلاقی نمیده چند وقته، چی شد؟! بازار مثبت آموزش نمی‌خواد؟»

در روزهای گذشته همچنین در جمع توییتری اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم توییت داود منظور، مورد‌توجه قرار گرفته بود و درباره آن صحبت می‌شد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «بزرگ‌ترین چالش نظام مالیاتی کشور، پدیده فرارمالیاتی است که منجر به ناکامی سازمان امور مالیاتی در وصول مالیات‌های مقرر در قانون بودجه می‌شود. مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش تمکین مودیان یکی از الزامات اصلی ارتقای نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی و افزایش سهم مالیات در بودجه است.‌»  صادق‌‌‌الحسینی، کارشناس اقتصادی هم در قسمت نظرات و هم با بازنشر توییت منظور برای او نوشت: «بزرگ‌ترین مشکل نظام مالیاتی تمرکز بر بخش رسمی اقتصاد و ندیدن بخش غیررسمی است. این با فرار مالیاتی متفاوت است. بخش غیررسمی(۵۰‌درصد) کشور هیچ مالیاتی نمی‌دهد چون به‌جای pit (مالیات بر درآمد) روی cit (مالیات شرکت‌ها) متمرکز هستید. بدون تغییر ریل هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک از وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایتان محقق نمی‌شود.‌» علی صادقی‌همدانی هم از دیگر افرادی بود که در قسمت نظرات برای رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اینطور نوشت که «تصمیم سازان اجتماعی ایران در مالیات‌ستانی به مبانی اقتصادی کشورهای غربی توجه می‌کنند اما در ارائه خدمات اجتماعی، تسهیل فضای کسب‌وکار و نیز کنترل تورم، غیرمسوولانه تصمیم‌سازی می‌کنند. نباید به مردم به چشم ماشین پرداخت مالیات برای تامین هزینه‌های این دولت بی‌انضباط مالی نگاه شود.‌»

سیداحسان خاندوزی

وزیر اقتصاد و امور دارایی

شفافیت، انضباط مالی، شروع حرکت به سمت مدیریت حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و مشارکت مردم و هواداران، دستاورد ایستگاه اول قطار بورسی‌شدن و واگذاری سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به مردم است.

محمد دلاوری

مجری صداوسیما

قرار شد کنار قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده هم درج شود، چرا قیمت مواداولیه و برق و آب و گاز و نودال و امپکس و خانواده محترم رجبی درج نشود؟ اصلا چرا هر کالا برای خودش یک تیتراژ پایانی نداشته باشد؟ بهتر نیست طرح‌های تخیلی دست‌کم یکبار در مقیاس کوچک اجرا شود؟

محمد بشکوفه

فعال بازار سرمایه

برخی از دوستان می‌گویند چرا با نفت، مس، روی و... این‌قدر دلار، بازار هنوز فروشنده دارد؟ دوست عزیز اوره بیش از ۴‌ماه بالای ۸۰۰ دلار بود ولی ببینید اوره‌سازها چند تن فروش با این نرخ یا حتی ۲۰‌درصد پایین‌تر داشته‌اند. عملکرد مدیران این شرکت‌ها باعث بدبینی سهامداران شده است.

سعید درخشانی

فعال بازار سرمایه

روند بازارهای مالی حاصل رشد اقتصادی، نرخ تورم، بهره و ارز و قیمت‌های جهانی کالاها و بهره‌وری و سیاست‌های مالی و حمایتی و مالیاتی دولت و نیز چشم‌انداز آتی از همه این عوامل و کلی عوامل دیگر است. هرکسی فقط از روی یک عامل خواست بورس رو پیش‌بینی بکنه بی‌درنگ در دانشش شک کنید.