او در صفحه خود نوشت که «امروز بدون حضور رئیس مجلس، برخی اعضای شورای‌عالی فضای‌مجازی و دولتی‌‌‌‌‌ها بدون رای‌‌‌‌‌گیری صرفا گفته‌‌‌‌‌اند که طرح صیانت بهتر است درمجلس تصویب شود.‌» او بعد از اعلام این خبر در ادامه توییت خود نوشت: «انگار فقط خواسته‌‌‌‌‌اند از خودشان سلب مسوولیت کنند و کسی نمی‌‌‌‌‌خواهد افتضاح طرح صیانت را گردن بگیرد.‌» توانگر در توییت دیگری هم نوشت: «پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌رسانی ریاست‌جمهوری هم برای خبر امروز شورای‌عالی فضای‌مجازی تیتر زده: طرح صیانت از فضای‌مجازی در مجلس به سرانجام برسد.‌» او بعد از این با مطرح‌کردن این پرسش که «آیا دولت و شورای‌عالی با مفاد این طرح موافق هستند؟» نوشت: «بهتر است دولت صریح نظر بدهد و اگر این طرح را قبول دارد، رسما به مردم بگوید. دانستن حق‌مردم است.‌» توانگر در توییت خود از طرح صیانت به‌عنوان یک افتضاح نام برده بود و همین مساله برای کاربران جالب بود. از یک طرف عده‌‌‌‌‌ای این نماینده مجلس را مخالف طرح صیانت می‌‌‌‌‌خواندند و می‌گفتند که تنها نماینده‌‌‌‌‌ای است که دغدغه خواسته‌‌‌‌‌های مردم را دارد و از طرف دیگر عده‌‌‌‌‌ای هم به این مساله اشاره می‌کردند‌ که چطور است نماینده مجلس طرح دیگر نماینده‌‌‌‌‌ها را افتضاح می‌‌‌‌‌خواند، یا چرا واکنش جدی‌‌‌‌‌ای به این ماجرا نشان نمی‌دهد و در اعتراض به این موضوع استعفا نمی‌دهد.

آنها همچنین به این موضوع اشاره می‌کردند‌ که چرا این نماینده صرفا در توییتر از این دست اطلاع‌‌‌‌‌رسانی‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌کند و در پشت تریبون صحن مجلس خبری از این دست اظهارنظرها نیست، اما نکته دیگری که در نوشته‌‌‌‌‌های توییتر کاربران به‌چشم می‌‌‌‌‌آمد، عدم‌قبول مسوولیت طرح صیانت توسط مسوولان و پاسکاری آن بود. امیر ناظمی با بازنشر توییت مجتبی توانگر نوشت: «کسی نمی‌‌‌‌‌خواهد افتضاح طرح صیانت را گردن بگیرد.‌» کاربران نگاهی هم در این ماجرا به وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند. صحبت‌‌‌‌‌های او مبنی‌بر اینکه اینترنت را با حداکثر سرعت در اختیار مردم قرار می‌دهیم و... مورد‌توجه کاربران بود و بار دیگر باعث شد که در روزهای پایانی سال‌۱۴۰۰، دولت سیزدهم زیر بار انتقادهای کاربران توییتر برود. کاربرانی هم با اشاره به فیلم‌‌‌‌‌های منتشرشده از مراسم چهارشنبه‌‌‌‌‌سوری و پخش موزیک در خیابان‌‌‌‌‌های شهر، از این زاویه به ماجرای طرح صیانت یا همان محدودکردن دسترسی به اینترنت نگاه می‌کردند‌ که چنین طرح‌‌‌‌‌هایی شکست خورده هستند و مردم راه خود را پیدا می‌کنند. آنها به ممنوعیت ویدئو، شطرنج، بیلیارد، ماهواره و... اشاره می‌کردند‌ و با اشاره به محدودیت‌های گذشته بعضا از تجربه‌‌‌‌‌هایشان در استفاده از این وسایل در زمان محدودیت یا اینکه مردم در هیچ‌‌‌‌‌کدام از این محدودیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زیر بار اجرای آن نرفتند اشاره می‌کردند.

در جمع بورسی‌‌‌‌‌ها اما موضوع بحث‌ها یا درباره جنگ اوکراین و اقتصاد جهانی یا درباره دلار و بودجه و توافق بود. در همین رابطه فردین آقابزرگی، فعال حوزه بورس در صفحه توییتر خود نوشت: «جنگ اوکراین روزانه ۲۰‌میلیارد دلار برای روسیه هزینه دارد. امروز روز بیستم جنگ است. این هزینه در مقایسه با واردات روسیه از اروپا به میزان ۱۱۱‌میلیارد دلار و ۲۰۴‌میلیارد دلار صادرات به اروپا رقم بسیار قابل‌توجهی است. طی ۱۰ روز، کل صادرات و طی ۵ روز کل واردات سالانه ۲۰۲۱ ازدست رفت!» در ادامه شاهین احمدی از دیگر فعالان حوزه بورس در صفحه توییتر خود نوشت: «با این نرخ تسعیر اعلامی بانک مرکزی برای وضعیت ارزی بانک‌ها، عملا کف دلار مشخص شد، البته که دولت قبل‌‌‌‌‌تر توی بودجه هم کف رو ۲۳هزارتومان دیده بود. هم برای بازار سرمایه خبر خوبی ا‌‌‌‌‌ست، هم در صورت توافق شاهد رکود در بازار ملک و خودرو خواهیم بود. باید منتظر تصویب واردات خودرو ماند.‌»

همت قلی‌‌‌‌‌زاده، کارشناس اقتصادی هم در صفحه توییتر خود با اشاره به وضعیت اقتصاد جهانی به گفت‌‌‌‌‌وگویی که در یک برنامه رادیویی داشته، اشاره کرد و نوشت: «با مرور تجربه پیش‌رویمان درباره افزایش ۳۵درصد قیمت انرژی در اروپا و آمریکا و دو تا سه‌برابر شدن نرخ تورم از طرفداران جهانی‌سازی قیمت انرژی خواهش کردم که شجاعانه از غرور و حرف گذشته عبور کنند تا در کنار هم، یقه اقتصاد ایران را از دست دلار و تلاطمات جهانی برهانیم.‌» یکی از توییت‌‌‌‌‌هایی که هم در جمع اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و هم در جمع بورسی‌‌‌‌‌ها مورد‌توجه قرار گرفت، توییت کنایه‌‌‌‌‌آمیز پیمان مولوی، فعال اقتصادی به آنهایی بود که معتقدند ایران می‌تواند بازار روسیه را از آن خود کند. او در صفحه خود نوشت: «جوری می‌گویند ایرانی‌‌‌‌‌ها بروند بازار روسیه را بگیرند که گویی موفقیت‌‌‌‌‌های ترکیه را در رشد صادرات در ۲ دهه گذشته دارند!» در ادامه این توییت نوشت: «ثانیا احتمالا سایز اقتصاد روسیه را هم دقیق نمی‌‌‌‌‌دانند که فعلا ۷ برابر ایران است و یادشان هم رفته که با یک روز ممنوعیت صادرات این و آن کالا هم نمی‌شود.‌» او همچنین در ادامه پرداختن به موضوع اقتصاد روسیه و ایران، در توییت دیگری نوشت: «اینکه می‌گویند اقتصاد روسیه باید از اقتصاد ایران یاد بگیرد و چرا این‌قدر زود فروپاشیده؛ از مزخرفات بزرگی است که به خورد مردمی داده می‌شود که کیفیت زندگی دیگر برایشان بی‌اهمیت شده است، وگرنه زندگی باکیفیت با تحریم نمی‌شود!»

در جمع توییتری دولتمردان هم علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با استفاده از هشتگ خبر خوب در توییتر خود اعلام کرد: «سقف وام قرض‌‌‌‌‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰‌میلیون‌تومان با بازپرداخت ۳۶‌ماهه، به ۳۰۰‌میلیون‌تومان با بازپرداخت ۶۰‌ماهه افزایش یافت. وام قرض‌‌‌‌‌الحسنه اشتغال‌‌‌‌‌زایی هم از ۱۰۰‌میلیون ‌تومان به ۵۰۰‌میلیون ‌تومان با بازپرداخت ۸۴‌ماهه افزایش یافت.‌» اما مساله‌‌‌‌‌ای که بعد از این اعلام خبر و در کنار حمایت‌ها به چشم می‌‌‌‌‌آمد چند نکته بود؛ اینکه مدام دستورالعمل‌هایی صادر می‌شود که صرفا فایده‌‌‌‌‌شان برای رزومه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاری و مصاحبه‌‌‌‌‌ها است و دردی از مردم دوا نمی‌کند. اینکه این دستورالعمل‌‌‌‌‌ها نیاز به اهرم‌‌‌‌‌های اجرایی و نظارتی دارند تا به درستی اجرا شوند، وگرنه در این شرایط هرکسی‌ ساز خود را می‌زند و البته از سخنگوی دولت می‌خواستند که بدون معرفی خود به بانک برود و درخواست وام کند. آن وقت شاید متوجه شود که این دستورالعمل‌‌‌‌‌ها همان حکایت ضرب‌‌‌‌‌المثل کوزه و آب است که همان‌طور که دستور رفع گرانی و ریشه‌‌‌‌‌کنی فقر، وعده بهبود اوضاع بورس و سهامداران و... انجام شد، دیگر دستورها هم در خواب و خیال انجام می‌شود.