بررسی روند معاملات در این روز حکایت از آن دارد که بازار سهام در روز دوشنبه تحت‌تاثیر افزایش تقاضا در نمادهای ریالی نظیر اخابر و همراه و نمادهای وابسته به صنایعی نظیر پتروشیمی بوده است. بر این اساس در معاملات گذشته نمادهای «شپدیس»، «اخابر» و «شستا» بیشترین اثر را بر رشد شاخص‌کل داشته‌اند. البته باید توجه داشت که رشد ۳۷/ ۰درصدی شاخص‌کل تنها نکته مهم بازار سهام نبوده است. افزایش ۹۳/ ۰‌درصدی شاخص‌کل هموزن در این روز حکایت از آن دارد که همچنان رونق معاملات درمیان نمادهای کوچکتر بازار بیشتر از نمادهای بزرگ آن است.

 اینطور که به‌نظر می‌آید با افزایش خوش‌بینی درمیان فعالان بازار سهام نسبت به آینده نمادهای ریالی بازار آنچه که توانسته به سود نمادهای کوچکتر تمام شود، نیاز اندک آنها به انباشته‌شدن تقاضا برای شکل‌گیری صف خرید سبب می‌شود تا به هنگام بهبود فضای معاملات در بازار این نمادها بیش از سایر نمادهای مورد‌توجه قرار بگیرند. به‌دنبال این افزایش توجه است که در روزهای اخیر شاهد گرم‌شدن جو داد و ستدها در نمادهای کوچک بازارها بوده‌ایم.

بررسی روند ورود و خروج پول حقیقی حکایت از آن دارد که در چند روز گذشته برخی از همین نمادها حتی توانسته‌اند به هنگامی که در کل، جریان ورود پول حقیقی به بازار معکوس‌شده بیشترین سهم را از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد داشته باشند. بر این اساس روز گذشته نیز روالی مطابق با الگوی یادشده داشت به‌طوری‌که به‌رغم خروج ۱۶۰ میلیارد‌تومان از سرمایه حقیقی‌‌‌‌‌‌‌‌ها از بازار جریان ورودی پول به گروه‌هایی نظیر سیمان، مخابرات و خودرو ساخت قطعات مثبت بود، در مقابل بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی نیز بیشترین خروج پول را از بازار شاهد بودند. معاملات این بازار طی روز دوشنبه در حالی خاتمه یافت که ارزش معاملات خرد بورس در سهام و حق‌تقدم به حدود ۳۹۷۷ میلیارد‌تومان رسیده بود.  در روزی که شاخص‌کل بورس تهران با رشد ۳۷/ ۰‌درصدی همراه شد، از ۳۳۸ نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۲۱۰ سهم (۶۲ درصد) مثبت بود و در مقابل ۱۱۹سهم (۳۵ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند.

در این بازار ۶۷ نماد (۲۰ درصد) صف خریدی به ارزش ۴۳۰میلیارد‌تومان تشکیل دادند اما در مقابل شاهد شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری صف‌فروش در ۳ نماد بورسی (یک درصد) به ارزش ۴/ ۳میلیارد‌تومان بودیم. در فرابورس ایران اما در روزی که آیفکس افزایش ۶۵/ ۰درصدی را ثبت کرد، ۱۴۲ نماد معامله شدند که در این میان قیمت ۸۷ سهم (۶۱درصد) مثبت و ۵۴ سهم (۳۸ درصد) منفی بود. در این بازار ۳۰ نماد (۲۱ درصد) صف خریدی به‌ارزش ۷۷ میلیارد‌تومان تشکیل دادند و در مقابل شاهد شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری صف‌فروش در ۳ نماد فرابورسی (۲ درصد) به ارزش یک‌میلیارد‌تومان بودیم.