سیتروئن سی۳

12 (1)

سیتروئن امسال از نخستین محصول خود با نام سی3 که از طراحی متفاوت و جسورانه، موتور قدرتمند و امکانات جذاب بهره می‌برد رونمایی خواهد کرد. تصور دیدن نامزد جایزه بهترین خودروی سال اروپا در تهران به فاصله اندکی از تولید در فرانسه، مورد خوشایندی است و سایپا قرار است در سال ۹۷ با تولید هاچ‌بک سی۳ خلأ وجود یک اتومبیل اسپورت اروپایی را در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار پر کند. علاوه‌بر طراحی جذاب و به‌روز سیتروئن سی۳، این خودرو به یک پیشرانه ۶/ ۱ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۱۶۵ اسب بخار مجهز بوده که در کنار عملکرد مناسب و معقول در زمینه کشش و شتاب، با مصرف ۵/ ۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر خودرویی به غایت مقرون‌به‌صرفه است. ویژگی‌های مثبتی چون استفاده از پلاستیک و پارچه باکیفیت در اطراف داشبورد و رودری‌ها به جاذبه بیشتر این ماشین کمک می‌کند ضمن اینکه وجود یک نمایشگر لمسی بزرگ در بالای داشبورد و تزئینات رنگی درون اتاق کمک می‌کند تا حس متفاوتی هنگام سواری با سی۳ برای سرنشینان رقم بخورد.

 

چری تیگو۵ نیو

12 (4)

یک کراس‌اوور جذاب چینی با طرح بدنه اختصاصی، فضای کابین لوکس و سطح ایمنی بالاتر از همیشه که در رنج قیمت 100 میلیون تومان قرار است فروش بالایی را عاید بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی کشور کند. چری تیگو ۵ جدید که در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی (اردیبهشت ۹۶) به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شده محصولی است روزآمد با ظاهری کاملا متفاوت از تیگو ۵ فعلی که در کلاس کراس‌اوورهای کوچک مانند هیوندای توسان قرار داشته و از یک موتور توربوی ۱۴۸ اسبی سود می‌برد. پوزه این خودرو از چراغ‌هایی سه قسمتی و پویا، سپری حجیم و پف آلود، کاپوت کوتاه و یک جلوپنجره عضلانی مواج تشکیل شده تا شکل نهایی کار به‌صورت جالب‌تر از محصولات قبلی چری دربیاید.

 

هیوندای الانترا

12 (3)

تنها هدف الانترا از ورود به خط تولید کرمان موتور، شکست دادن مزدا3 و کیا سراتو است که در محدوده 100 تا 150 میلیون تومان در سال 96 بیش از 30 هزار دستگاه فروش داشته و توانستند نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند. موتور الانترا با حجم دو لیتر و تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت در سیلندرها 156 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و ضمن داشتن یک سواری نرم، طراحی جذاب بدنه و البته رتبه ایمنی عالی از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، به آپشن‌های روز در زمینه رفاهی و ارتباطی مجهز است. جالب اینکه الانترا به لطف استفاده از گیربکس تیپ‌ترونیک 6دنده هندلینگ مناسب داشته و حال و هوایی اسپورت‌تر در مقایسه با 2 رقیب مونتاژی دیگرش دارد.

 

پژو 301 نیو

12 (2)

به لطف داخلی‌سازی 50 درصدی سدان جدید پژو در ایران، احتمالا شاهد عرضه این خودرو با قیمتی در محدوده 75 میلیون تومان خواهیم بود که با توجه به طراحی جدید بدنه و اتاق، اعتبار برند پژو و سطح امکانات خودرو شانس 301 نیوفیس برای غلبه بر رقبای چینی متعدد حاضر در این کلاس بسیار بالا است. پژو ۳۰۱ ایکاپ در مدل جدید و ۲۰۱۷ به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوین به همراه صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی مجهز است و با داشتن دوربین دید عقب و سیستم ناوبری پیشرفته یکی از محصولات تکنولوژیک ساخت داخل است که می‌تواند باب میل خانواده‌های کوچک و کم‌جمعیت ایرانی قرار گرفته و تجربه خوبی از سواری با یک سدان اروپایی را نصیب آنها کند.