به گزارش «دنیای اقتصاد»،‌ عبور مسیر رودخانه‌های شمال غربی تهران از دل این محله، تصویری از تراکم باغات در این محدوده ایجاد کرد و به خاطر وفور آب و درخت، نام «جنت‌آباد» روی این محله نشست. این محله در شمال غرب تهران، از غرب به شهران، از شمال به ده حصارت، از شرق به محله‌های پونک و چهار دیواری و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی منتهی می‌شود. امتیاز جنت‌آباد علاوه بر برخورداری از کوچه‌های پهن و خلوت و همین‌طور آپارتمان‌های نوساز، دسترسی مطلوب به شبکه بزرگراهی از طریق بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، آبشناسان، باکری و همت از دیگر ویژگی‌های ممتاز این محله است.

محله جنت‌آباد با عبور دو بزرگراه همت و آبشناسان از میانه آن، به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. در گذشته اختلاف قیمت میان محله‌های جنت‌آباد شمالی و جنوبی بیشتر بود؛ اما هر چه زمان می‌گذرد، این شکاف قیمت کمتر می‌شود. اختلاف قیمت دو بخش این محله ناشی از زمان شروع توسعه آنها است. جنت‌آباد جنوبی قدری زودتر توسعه پیدا کرده و صورت ظاهری محله با ساخت آپارتمان‌های نوساز و تغییر چهره بافت مسکونی به کلی تغییر کرده است. در مقابل بافت محله جنت‌آباد شمالی سنتی‌تر و قدیمی‌تر است و خانه‌های کلنگی و حتی بعضا خانه‌باغ‌های قدیمی هنوز در آنجا وجود دارد. به همین نسبت دسترسی جنت‌آباد جنوبی به مراکز خرید، بیمارستان و امکانات تفریحی نیز قدری بیشتر از جنت‌آباد شمالی است. اما با گذشت زمان چهره جنت‌آباد شمالی نیز تغییرات زیادی کرده و به همین نسبت فاصله قیمت این دو محله روز به روز کمتر می‌شود؛ ضمن اینکه بسیاری از خانواده‌های اصیل تهرانی در این محله، سکونت در جنت‌آباد شمالی را به جنت‌آباد جنوبی ترجیح می‌دهند.

جنت‌آباد یکی از محله‌های منطقه ۵ تهران است و از آنجا که تقاضای سکونت در منطقه ۵ بسیار زیاد است، این محله نیز در بازار مسکن پرمتقاضی محسوب می‌شود و به همین خاطر میزبان ساخت‌وسازهای زیادی است. در عین حال از آنجا که در سه ماهه گذشته بیشترین رشد قیمت مسکن در منطقه ۵ رخ داده، جنت‌آباد نیز تحت تاثیر این نوسان قیمتی قرار گرفته است. تازه‌ترین قیمت آپارتمان نوساز و کلید نخورده در جنت‌آباد جنوبی بین مترمربعی ۵/ ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است و در عین حال آپارتمان‌های لوکس در سطح این محله به عنوان موارد استثنایی به بهای مترمربعی ۱۱ میلیون تومان نیز معامله شده‌اند. قیمت آپارتمان نوساز در جنت‌آباد شمالی نیز بین ۵/ ۷ تا ۵/ ۹ میلیون تومان به تناسب میزان امکانات بنا است.