رستوران تو

 لوپه‌تو

ملاصدرا- شیخ‌بهایی شمالی- برج صبا

شاید شما هم وقتی از شیخ‌بهایی شمالی گذر می‌کنید، چشمتان به یک رستوران نقلی و دنج کنار صائب تبریزی افتاده باشد. چند پله کوتاه که شما را به سمت محلی برای آرامش، خوردن و نوشیدن هدایت می‌کند. ولی شاید بسیاری از شما تجربیات رنگ رنگ مرا نداشته باشید که از آن پله‌ها بالا رفته و در را باز کنید و غذاهای مختلف آنجا را بچشید.

ساعات صبحانه لوپه‌تو هفت تا یازده است. تصمیم گرفتم ساعت ۹ آنجا باشم و صبحانه‌ای متفاوت را تجربه کنم، سر موقع رسیدم و منوی صبحانه را تحویل گرفتم، شنیده بودم لوپه‌تو برای تک تک خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایش مدعی است و آن روز، روزی بود که من گفته‌ها و ادعاها را در کفه ترازو می‌گذاشتم. ابتدا نوشیدنی‌هایی چون کاپوچینو، هات‌چاکلت و قهوه فرانسه سفارش دادم. کاپوچینو در یک ماگ رنگی بزرگ پر از فوم شیر که با پودر قهوه تزئین شده بود روی میز آمد؛ طعمی اصیل و دلنشین که به هنگام صبح می‌تواند نشاط‌بخش معده‌ای خالی باشد و نویدی برای یک صبحانه‌ای مطلوب.  قهوه فرانسه در فنجانی سفید به همراه ظرفی از شیر و یک شکلات، کاملا مناسب احوال دوستانی است که قهوه را در سبک سنتی و ساده می‌پسندند، در لوپه‌تو در ظرفی با حجم کافی و لذت مضاعف این قهوه را به استقبال شما می‌آورند که رضایت‌بخش است.  هات‌چاکلت لوپه‌تو را باید نامی دیگر گذاشت، زیرا برای هات‌چاکلت فقط شکلات و شیر استفاده می‌کنند که شیوه‌ای مختص آنجاست که به علت داشتن شیر فراوان آن را بسیار مناسب صبحانه کرده و طعم منحصربه‌فردی دارد.

اسکرامبل اسفناج توصیه اول و قوی من برای صبحانه در لوپه‌تو است، املتی مرکب از اسفناج و پیازچه و تخم‌مرغ با دورچینی ساده و دوست‌داشتنی، موجب به وجود آمدنی طعمی سالم و لذیذ بوده و بسیار مطلوب کسانی است که علاقه‌مند به طعم اسفناج و مزه‌های متنوع هستند، تاکید می‌کنم که این صبحانه متفاوت را از دست ندهید. رستورانی که من اسم آن را «رستوران تو» می‌گذارم، یعنی اینجا که وارد بشوی همه چیز در اختیار تو و برای توست، حتی فضای بزرگی ندارد که بگویم رستوران شما، وقتی بخواهید یک میهمانی خودمانی در یک رستوران داشته باشید، لوپه‌تو نام درخشانی است، ظرفیتی ٢٨ نفره آنجا را برای شما اختصاصی می‌کند، هارمونی رنگ‌ها و بوی خوش و نوای گوش‌نواز آنجا شما را به وجد آورده و خاطرتان را مشعوف می‌کند.  رستوران شما را به یک تست نان و پنیر و پیازچه ویژه میهمان می‌کند تا با اشتهای شما بازی کرده و شما را مشتاق‌تر از همیشه کند. 

سوپ پیاز طعمی ایرانی شده پیدا کرده و اندازه کوتاه پیازها خوردن را برایتان راحت می‌کند، استفاده از ادویه‌های خاص باعث این شده از هرجا حتی فرانسه متفاوت‌تر بوده و ارزش چشیدن را داشته باشد. سالاد مخصوص لوپه‌تو سالادی ساده ولی بی‌نظیر است که سس منحصربه‌فردی دارد و لوپه‌تو مدعی آن سس بوده و آن را متفاوت، ترش و سالم عرضه می‌کند. ترکیب کاهو، سس و گردو بسیار لذیذ و دلنشین است و حتما به عنوان توصیه ویژه من امتحان کرده و لذت ببرید.  لوپه‌تو معتقد است که بهترین استیک‌ها را ارائه می‌دهد و قطعا بعد از خوردن استیک‌ها، نظر مثبت و موافق من را تایید می‌کنید زیرا هر استیک ویژگی منحصربه‌فرد و لذت کافی دارد و توجه فرد را به خود جلب می‌کند. استیک مخصوص با کره و سس قارچ نیز استیک موفق لوپه‌توست.