۱) افزایش تمرکز بر تجارت الکترونیک. در فصل دوم سال ۲۰۱۷ فروش والمارت در بخش تجارت الکترونیک ۶۳ درصد افزایش داشت. این شرکت، خرده‌فروشی‌های آنلاین دیگر مثل جت (Jet)، مادکلاث (Modcloth) و شوبای (ShoeBuy) را تحت تملک درآورده بود و با برخی شرکت‌های دیگر هم در حال مذاکره است. مواد غذایی ۵۶ درصد درآمد والمارت را به خود اختصاص می‌دهد و این غول خرده‌فروشی با ایجاد یک اپلیکیشن اختصاصی که ارسال آنلاین به مشتری را تسهیل کرده، سرمایه‌گذاری بیشتری روی تجارت الکترونیک داشته است و توانسته در برابر رقبایی مثل هول فودز و آمازون حرفی برای گفتن داشته باشد.

۲) بلاک‌چین برای خواربارفروشی. بلاک‌چین یک دفتر کل دیجیتال برای معاملات اقتصادی است که علاوه بر تراکنش‌های مالی، هر چیزی را که دارای ارزش مجازی باشد، ثبت می‌کند. به عبارت ساده‌تر، یک صفحه گسترده را در نظر بگیرید که در شبکه‌ای از کامپیوترها هزاران بار تکرار شده است. حالا تصور کنید این شبکه طوری طراحی شده که این صفحه گسترده‌ را در هر جایی به طور مرتب به‌روزرسانی کند. والمارت در ژوئن ۲۰۱۷ از یک برنامه آزمایشی خبر داد که با استفاده از بلاک‌چین زمان پیگیری مواد غذایی سفارش‌داده شده از مزرعه تا قفسه فروشگاه را از حدود یک هفته به کمتر از سه ثانیه کاهش می‌دهد. این اقدام فرصتی را هم برای والمارت و هم برای کل صنعت فراهم می‌کند تا هزینه‌های هدرروی مواد غذایی به حداقل برسد.

۳) اولویت قرار دادن رضایت کارکنان. همزمان با مهارت در سرمایه‌گذاری‌‌های بزرگ برای پیدا کردن راهکارهای تکنولوژیک، والمارت با افزایش حقوق و مزایای مالی، افزایش مرخصی زایمان برای والدین و ایجاد فرصت‌هایی برای تعدیل قوانین مالیاتی، تلاش می‌کند رضایت کارکنان خود را به حداکثر برساند.

علاوه بر اینها، کسب‌وکار بین‌المللی شرکت والمارت بسیار بزرگ و رو به رشد است. در سال ۲۰۱۰ این شرکت در سطح بین‌المللی توانست درآمد ۱۰۹ میلیارد دلاری به دست آورد و به سومین خرده‌فروش بزرگ دنیا از نظر میزان فروش تبدیل شود. بنابراین می‌توان آن را بهترین منشوری دانست که خرده‌فروشان خارجی در بازارهای نوظهور سرلوحه کار خود قرار دهند.