#  پشیمان-نیستم

#  عروسی-سلطنتی

#  قارچ‌های-سمی

#  اختتامیه-کن ۲۰۱۸


پشیمان-نیستم

این هفته در اولین سالگرد دولت دوازدهم، کاربران فضای مجازی با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی پیش آمده در دولت دوم روحانی، درباره رأی دوباره به دولت تدبیر و امید در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های # پشیمان-نیستم و # پشیمانم نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. در عین حال برخی با هشتگ # پروژه-ناامیدسازی، از ایجاد فضای تردید و القای ناامیدی در میان طرفداران روحانی، پرده برداشتند.

عروسی-سلطنتی

همزمان با جاری شدن صیغه عقد میان مگان مارکل و شاهزاده هری، در شبکه‌های اجتماعی هم شاهد جاری شدن سیل جوک‌ها و عکس‌های طنز ایرانی درباره عروسی سلطنتی در انگلستان بودیم. مقایسه لباس و ظاهر ساده این هنرپیشه‌هالیوودی با عروس‌های ایرانی در کنار برآوردهای میلیون پوندی از هزینه‌های مراسم، بحث داغ ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بود.

قارچ‌های-سمی

موضوع مرگ ۱۱ نفر از مردم کشورمان به‌دلیل مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت این هفته به‌شدت در شبکه‌های اجتماعی دنبال شد و اغلب مردم با انتشار مطالب مربوط به چگونگی تشخیص قارچ‌های سمی، اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند. همزمان با فصل بهار، چیدن و خوردن قارچ‌های وحشی و کوهستانی باعث مرگ و مسمومیت بیش از ۸۰۰ تن از مردم کشورمان شده است.

اختتامیه-کن ۲۰۱۸

در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸، فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی به‌صورت مشترک با فیلم «شاد مثل لازارو» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را به‌دست آورد که نگارش آن توسط «جعفر پناهی» و «نادر ساعی‌ور» صورت گرفته است. پیش از این ابراهیم حاتمی‌کیا نسبت به ممنوع‌الخروجی جعفر پناهی اظهار تاسف کرده بود.