راهکارهای بهبود عملکرد اندروید

البته نگران نباشید، برای کارکرد بهتر گوشی شما راهکارهایی وجود دارد که انجام آنها راحت بوده و باعث می‌شود اندروید کارآمدتر و طولانی‌تر کار کند که عبارت است از:

به‌روزرسانی سیستم‌عامل: به‌روزرسانی سیستم‌عامل به آخرین نسخه نه تنها به معنی دسترسی به جدیدترین قابلیت‌ها، بلکه به آخرین وصله‌های امنیتی مجهز است. البته بسته به مدل گوشی و سیستم عامل فعلی، روند کمی متفاوت خواهد بود، با این‌حال، اغلب اوقات نسبتا آسان است. برای آن دسته از گوشی‌های اندروید قدیمی که امکان به‌روزرسانی سیستم‌عامل به آخرین نسخه را ندارد؛ می‌تواند با روت‌کردن گوشی مشکل را حل کند. روت کردن گوشی انبوهی از امکانات جذاب و کاربردی ر ا به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد. حذف Bloatware :Bloatware اصطلاحی است برای اپ‌هایی که بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب شده‌اند و شما نیازی به آنها ندارید. این اپ‌ها ضمن کاهش سرعت سیستم‌عامل و اشغال فضای اضافی، عمرباتری را هم کاهش می‌دهند. بهترین راه برای خلاصی از دست این برنامه‌ها، روت کردن دستگاه است. راه دیگر، استفاده از ابزارهای با اندروید خالص همچون نکسوس‌ها است که هیچ بیخودافزاری را همراه ندارند.

ایجاد فضا: گوشی هوشمند نیز همانند یک کامپیوتر، زمانی که مملو از برنامه، فایل، عکس، ویدئو و... است، کند ‌می‌شود. علاوه‌بر آن دسترسی به آنچه می‌خواهید، سخت‌تر است. بهترین راهکار در زمان مواجه شدن با این وضعیت، بک‌آپ گرفتن از اطلاعات گوشی و انتقال آن به یک دستگاه جدید است. افزایش عمر باتری: هیچ چیز به اندازه یک باتری تمام شده یا در حال اتمام، عملکرد گوشی را خراب نمی‌کند. پس یا همیشه شارژر همراه خود داشته باشید یا برای صرفه‌جویی در عمر باتری می‌توانید هنگامی که از Wi-Fi و بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید. برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه را حذف می‌کنید و از حالت power-saving استفاده کنید.

استفاده از لانچر اندروید: اگر ‌می‌خواهید ظاهر نرم‌افزاری گوشی را تغییر داده یا ویژگی‌های جدیدی به آن بیفزایید. برای این کار باید به سراغ لانچرها بروید. علاوه‌بر این، لانچرها معمولا امکانات و تنظیمات زیادی برای اجزای رابط کاربری در اختیار افراد قرار می‌دهند و شما می‌توانید مواردی مثل صفحه خانگی، آیکون‌ها، منوی برنامه‌ها، ویجت‌ها و... را به‌طور جزئی مطابق نظر خود تغییر دهید. اگرچه خود گوشی‌ها لانچر اندروید دارند، اما معمولا دردسر سازند پس بهتر است آن را دانلود کنید. توجه به امنیت: گوشی‌های هوشمند آندرویدی معمولا با نقص امنیتی همراه است. پس بهتر است بر روی لینک‌ها کلیک نکنید، پیوست‌های ارسالی از فرستندگان ناشناس را باز نکنید. مطمئن شوید دستگاه شما با آخرین وصله‌های امنیتی به روز می‌شود. مدیریت دستگاه اندروید را تنظیم کنید تا بتواند دستگاه را از راه دور مدیریت کند. در نهایت، گوشی خود را برای امنیت بیشتر حریم خصوصی رمزگذاری کنید.