آفر ویژه کرجی ها

  هیزم

کرج-جهانشهر

هیزم رستورانی بسیار بزرگ و مرتب بود، مدیر خونگرمی داشت که میز خود را دم در ورودی رستوران تعبیه کرده و از ابتدای ورود مهمانان رستورانش را استقبال می‌کرد.

چندباری به میز ما نیز سر زد و جویای رضایت ما شد.

سالاد بار مختصری در طبقه همکف تدارک دیده شده بود، دو مدل ماست بسیار خوشمزه و چند سالاد متنوع. مهمان‌ها می‌توانند هم خودشان به سر میز سالاد بار بروند یا درخواست سینی سالاد به روی میز خود بکنند. ما نیز درخواست کردیم ترکیبی از سالاد و ماست به روی میز ما بیاورند و باور کنید که ماست‌ها ارزش امتحان کردن دارند.

به ما پیشنهاد کردند سوپ آنجا را نیز امتحان کنیم و ما نیز قبول کردیم، سوپ مقداری سفت، با تزئین ساده طعم خوشگواری داشت. اما دقت کنید که توان سیر‌کنندگی‌اش از یک سوپ عادی بیشتر است.

یکی از راه‌های سفارش در رستورانی که برای بار اول رفته‌اید مشورت گرفتن از سر میهماندار است و ما نیز همین کار را کردیم؛ زیرا وقتی که با انگیزه‌های مثبت و پر از هیجان وارد یک رستوران می‌شویم، انتخاب نامناسب‌مان یا اینکه از دست دادن بهترین غذای آنجا، اتفاق بدی است. البته بگذریم از اینکه بعضی مواقع میهمانداران از جواب دادن به این سوال که: کدام غذای این رستوران از شهرت بیشتری برخوردار است طفره می‌روند، اما ما و شما نیز می‌دانیم با کمی پا فشاری جواب خود را می‌گیریم.

رستوران هیزم از دید من و خودشان جوجه بسیار عالی‌ای دارد، جوجه‌ای که ادعا می‌کنند ارگانیک بوده و از یکی از معتبرترین محل‌ها تهیه می‌کنند، البته که ما توان بررسی این مساله را خارج از این گزارش می‌بینیم، اما بسیار خوش طعم و لذیذ بود و حتما این غذا توصیه اول من برای شما است.  استیک را با دو سس متفاوت تند و قارچ تیست کردیم، دورچین جالب و البته ابتکاری جالب‌تر نان تست پفکی‌ای بود که در زیر استیک بود، طعم آن بسیار شایسته و دلپذیر بود. طعم گوشت خوب و تازه وقتی که طبخ پخته استیک را می‌گیرد مختصر تلخی‌ای دارد که بسیار مطبوع است و در عین حال به شما این اطمینان را می‌دهد که این غذا نسبتا سالم است.  باقالی پلو با ماهیچه همیشه وقتی تعداد غذاها از سه فراتر می‌رود انتخاب قطعی در یک رستوران ایرانی است و اینجا نیز به نحو خوبی این غذا را به روی میز ما آوردند. همانطور که از ظاهر غذا پیداست حجم غذا بیش از توان یک نفر است و شما می‌توانید با یک پیش غذا و این غذای اصلی به راحتی سروی برای دو نفر داشته باشید.

خوراک ماهی سوخاری این رستوران نیز صاحب یک ادعای جداگانه است؛ زیرا واقعا هم از نظر حجم و هم پخت و هم لذت صاحب سبک است و نحوه سوخاری شدنش نیز متفاوت است.

با توجه به علاقه ویژه من به قیمه نثار حتما از نظرم دور نماند که چند قاشقی نیز از این غذا امتحان کنم. البته که اگر بخواهم صادقانه نظر خود را بدهم، این غذا در برابر قیمه‌هایی که در قزوین خورده‌ام معمولی است اما در مقام مقایسه با قیمه نثار‌های تهران و کرج مناسب بود.

نوشیدنی‌های این رستوران بیشتر کوکا و... بود اما موهیتو و دوغ مخصوص خود را دارد، اما ما موهیتو سفارش دادیم که بد نبود.