افزایش سرعت اینترنت موبایل

دانلود اپلیکیشن‌های تقویت عملکرد(Performance-Boosting): اپلیکیشن‌هایی که فایل‌های بی‎اهمیت یا تکراری را حذف می‌کنند، می‌توانند در عملکرد بهینه گوشی‌ها موثر باشند که در ادامه سه اپلیکیشن تقویت عملکرد معرفی می‌شود. نخست، برنامه Clean Master بوده که هم شامل تقویت‌کننده گوشی و هم آنتی‌ویروس است. همچنین در عین بهینه‌سازی عملکرد گوشی، فایل‌ها و نوتیفیکیشن‌های به درد نخور و ویروس‌ها را حذف می‌کند. دوم، Systweak Android Cleaner است که گوشی را سازماندهی کرده و مصرف باتری را کاهش می‌دهد. سوم، DU Speed Booster بوده که ضمن پاک کردن RAM، آن را از هرگونه فعالیت اپلیکیشن بک‎گراند آزاد می‌کند.

بررسی تنظیمات شبکه اندروید: ممکن است مشکل سرعت اینترنت، ناشی از تنظیمات گوشی باشد. بنابراین به بخش تنظیمات رفته و تنظیمات شبکه موبایل را پیدا کنید. نام دقیق منو از دستگاهی به‌دستگاه دیگر متفاوت است، شما باید اطمینان حاصل کنید که تلفن شما به نوع صحیح شبکه وصل شده و تنها به ۳G محدود نیست. اکثر مناطق جهان در شبکه های GSM/ WCDMA/ LTE اجرا می‌شوند، بنابراین ابتدا این را امتحان کنید. اگر آنها کار نکنند، سعی کنید به دنبال آنچه در منطقه شما استفاده می‌شود، باشید. برخی از گوشی‌ها دارای گزینه‌ای برای پیدا کردن خودکار شبکه‌ها هستند که این یک مزیت است.

غیرفعال یا حذف کردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده: اکثر اپلیکیشن‌ها نسبتا خوشایند هستند. با این حال، برخی از به‌شدت ترافیک اینترنت را مصرف می‌کنند. مثال برجسته اینستاگرام و فیس‌بوک است. نخستین قدم، حذف اپلیکیشن‌هایی از صفحه اصلی خود است که بلااستفاده مانده‌اند. فقط کافی است روی اپلیکیشن ضربه بزنید و نگه دارید و آن را تا آیکون حذف در بالای صفحه بکشید. البته برخی از آنها را نمی‌توان حذف کرد. این اپلیکیشن‌ها توسط سازنده گوشی، توسط گوگل یا برنامه‌نویسان روی گوشی قرار می‌گیرد.

نصب یک بلاکر یا مسدودکننده تبلیغات: تبلیغات از منابع زیادی اعم از قدرت پردازش، اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. پیدا کردن یک راه‌حل مناسب برای مسدود کردن تبلیغات در اندروید سخت است. البته یک مرورگر وب مسدودکننده تبلیغات به نام adblock وجود دارد که صفحات وب را بدون تبلیغات نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این مرورگر را در گوگل استور پلی پیدا کنید.