نبرد تبلت‌ها

  سامسونگ گلکسی تب‌اس۳

سامسونگ در بازار تبلت و لپ‌تاپ به خوبی توانسته فعالیت کند و حتی در بازار ایران فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های این کمپانی کم نیستند. گلکسی تب‌اس۳ یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است.  این تبلت از طراحی تلفیقی شیشه‌ای و فلزی برخوردار است که سبک طراحی کلاسیک سامسونگ را به تصویر می‌کشد؛ طراحی که این روزها کمتر از قبل آن را می‌بینیم. حاشیه‌های نمایشگر صفحه چندان باریک نیستند. چانه زیری و قاب بالایی بسیار ضخیم هستند، اما دو قاب چپ و راست صفحه نازک‌تر هستند. به هر حال این قاب ضخیم، ظاهر محصول را بد جلوه نمی‌دهد.

اما همچنان قادر به ارائه یک تجربه کاربری نرم است. اسکین اندرویدی سامسونگ اما در برخی اوقات با تاخیر عمل می‌کند که باید این نکته را در نظر داشته باشید.

همچنین در جعبه S۳ یک قلم S-pen سامسونگ نیز قرار گرفته است که می‌تواند به مزیت‌های نمایشگر آن بیفزاید. این قلم گزینه مناسبی برای یادداشت‌برداری بوده و حتی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای هنرمندان باشد.

شما می‌توانید به لطف یک کیبورد متصل شونده، گلکسی تب‌اس۳ را به یک تبلت ۲ در یک نیز تبدیل کنید، اما توجه داشته باشید که این کیبورد به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد، پس باید هزینه‌ای جدا از خود تبلت را نیز پرداخت کنید.

  گوگل پیکسل سی

Pixel C نخستین دخالت مستقیم گوگل در طراحی تبلت‌های خودش است و جزو بهترین تبلت‌های اندرویدی سال ۲۰۱۸ شناخته می‌شود و گزینه عالی برای خرید است. این تبلت با حاشیه‌های متقارن و ظاهری شبیه به کروم‌بوک بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد، اما مهم‌تر از آن، از اندروید خالص بهره می‌برد. نظیر گوشی‌های پیکسل و نکسوس، پیکسل سی گوگل نیز از یک نسخه خام اندروید برخوردار است که حتی پس از گذشت چندین سال از عمر آن، اندروید ۸ اوریو را نیز دریافت کرده است.

  مقایسه نمایشگرها

پیکسل سی گوگل دارای یک نمایشگر ۲/ ۱۰ اینچی با وضوح ۲۵۶۰×۱۰۸۰ پیکسل است که حاصل آن، تراکم پیکسلی ۳۰۸ppi است. این نمایشگر روشن، رنگارنگ و واضح است که می‌تواند از آن گزینه‌ای مناسب برای مالتی‌مدیا بسازد. علاوه بر این، نمایشگر تبلت پیکسل سی قادر به ارائه سطح روشنایی ۵۰۰ نیت است که می‌تواند باعث شود در زیر نور آفتاب نیز عملکرد خوبی را ارائه کند.

سامسونگ گلکسی تب‌اس ۳ اما دارای نمایشگر سوپر آمولد ۷/ ۹ اینچی به همراه یک نمایشگر نخستین پنل HDR بر روی یک تبلت است. این محصول همچنین از ۴ اسپیکر استریو مناسب نیز بهره می‌برد.

  مقایسه پردازنده

گلکسی تب‌اس ۳ از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت می‌گیرد که شاید از توانایی تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۳۵ برخوردار نباشد. در این‌سو نیز پیکسل سی از یک پردازنده ۴ هسته‌ای Nvidia Tegra X۱ همراه پردازشگر گرافیکی Maxwell برخوردار است.

  حافظه

در امکاناتی که دو تبلت در زمینه حافظه داخلی ارائه کرده‌اند، گلکسی تب‌اس۳ جلوتر از پیکسل‌سی است چراکه سازندگان سامسونگ در این تبلت به‌صورت پیش‌فرض از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده‌اند. این محصول از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که این باتری می‌تواند عمر باتری ۷ ساعت و نیمی را با تماشای بدون توقف ویدئو به ارمغان بیاورد. این درحالی است که در گوگل پیکسل‌سی۳ گیگابایت رم عرضه شده است.

این مقایسه می‌تواند به نوعی نبرد بین تبلت‌های برتر دنیا تلقی شود تا کاربران بتوانند بهتر را از بهترین تشخیص دهند.