شکم گردی به سبک فرانسوی

  لئون

آبان جنوبی-کریمخان زند

لئون هم یکی از رستوران‌هایی است که در خطه پر رستوران آبان و ویلا قرار داره. دقیقا نبش خیابون ورشو یک رستوران کوچیک و جمع و جور. زنجیره فرانسوی لئون رو همه باید بشناسن؛ سه شعبه معروف داره و قبلا گزارش محبوب‌ترین شعبه‌اش از نظر خودم رو براتون نوشتم و حالا نوبت معروف‌ترین شعبه است.

لئون آبان فضای نسبتا شیکی داره. وقتی وارد شدیم اولین سوالی که کردن این بود که آیا رزرو داشتید یا نه گفتیم که نه و ویتر نگاهی به ساعتش کرد و گفت: خب! تا ساعت 9 یک میز در اختیارتون می‌گذاریم! و ما رفتیم بالا که اون میز رو در اختیار داشته باشیم! فضای آروم و خوبی داشت و فضای داخل رستوران هم تزئینات ایونت‌های اخیر رو داشت. از پنجره که بیرون رو نگاه می‌کنی فضای کوچیک سبزش دلوازه؛ حتی ویترهاش هم آروم هستن، بعد از یک استارتر ترش، نوبت به انتخاب غذا رسید، من فیله استیک با طبخ وِری وِلداون (برشته)خواستم که خیلی طول کشید ویتر متوجه شه آخرش هم توش سرخ بود وقتی برام آوردن! یک توضیحی در مورد طبخ استیک می‌دم؛ معمولا استیک رو هر کسی به سبکی دوست داره، بعضی‌ها دوست دارن توش قرمز و خونی باشه، بعضی دوست دارن معمولی باشه و بعضی‌ها می‌گن خوب بپزه اینها عرف استیک هست؛ حالا درخواست من این بود که خیلی پخته شه که درخواست رایجی نیست اما بسیار مفهومه، هرجا این رو بگیم استیک رو برشته میارن. همراه من هم لمپ چاپس خواست. دوتا سوپ قارچ هم داشتیم. پیش غذای لئون دو تا نون انگشتی با یه مایع پنیرمانند سفید بود که دوست نداشتم.

سوپ قارچ بد نبود و دوست همراهم راضی بود اما من دوست داشتم که بهتر از این می‌بود، استیک‌ها هم در مجموع بد نبود اما لمپ چاپس که رسما سرد بود و مزه چربی گرفته بود، استیک منم که دوست داشتم طبخش کامل می‌بود، نبود؛ دوستم هم مدام غر میزد که غذا کمه تا که من یه تیکه از استیکم رو دادم و راضی شد.

یه نوشیدنی به نام رد دیلایت با توصیه ویتر گرفتم، علاوه ‌بر اینکه خوشمزه نبود پنجاه درصدش یخ بود و با نی کوتاهی که توش بود خوردنش سخت بود. وقتی هم که بیرون در اومدیم دیدیم بیرون هم دوتا میز و صندلی داره.

اینجا رستوران ارزونی نیست اما به گرونی شعبه سام سنترش هم نیست؛ قبلا هم اینجا اومدم و هر بار خوب بوده انصافا ولی چه میشه کرد که خبر بد بسیار زیاد و زود منتشر می‌شه. یه کارتی هم دادن که تو شعبه نیاورانشون یه ظهر و یه شب واسه خانوم‌ها 30درصد تخفیف داره.