سفر سینمایی در قرن بیست‌ویک

۲۰۰۱ – Amelie

پاریس همواره یک شهر و منطقه درخشان در داستان‌های افسانه‌ای است. در این فیلم، ژان پیر ژنوت با استفاده از فیلترهای رنگارنگ و استفاده از یک شخصیت زن پرانرژی و زنده و با استفاده از موسیقی متن خاطره‌انگیز توانسته تمام بخش‌های پاریس، از پارک‌های شیک گرفته تا خیابان‎های پایین شهر را به شکل رویایی نمایش دهد.

۲۰۰۷ – Into the Wild

شان پن فیلم به سوی طبیعت را در سال ۲۰۰۷ بر اساس یک داستان واقعی ساخت؛ داستان پسر جوانی که از زندگی شهری و مدرن به دل طبیعت سفر می‌کند. به تصویر کشیدن قایق‌سواری، زندگی در یک اتوبوس، انزوا، طبیعت وحشی و خیلی موارد دیگر این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در زمینه سفر به طبیعت تبدیل کرده است.

۲۰۱۱ – Midnight in Paris

دوباره پاریس، دوباره سفر؛ اما این بار سفر در زمان. نیمه شب در پاریس در سال ۲۰۱۱ توسط وودی آلن که یکی از خلاق‌ترین کارگردانان جهان است ساخته شد و داستان نویسنده‌ای (گیل پندر) را روایت می‌کند که همراه همسرش به پاریس سفر می‌کند. مثل هر گردشگر دیگری، گیل پندر هم به خیابان‌ها و پیاده‌روهایی که پاریسی‌ها در آنها قدم می‌زنند، پا می‌گذارد و در همان کافه‌هایی که نویسندگان و فیلسوف‌های قدیمی فرانسه قهوه می‌خوردند، قهوه می‌خورد. تا اینکه در یکی از همین شب‌ها، ماشینی قدیمی جلوی یکی از این کافه‌ها توقف می‌کند و گیل را به دهه ۱۹۲۰ میلادی پاریس می‌برد و دیدار او با نویسندگان قدیمی را مهیا می‌کند.

۲۰۱۸ – Call Me By Your Name

فیلم «من را با اسم خودت صدا کن» توانسته رویای بسیاری افراد را از گشت و گذار در اطراف ایتالیا به تصویر تبدیل کند؛ دوچرخه‌سواری بین ساختمان‌های قدیمی، شیرجه زدن در دریاچه گاردا و خوردن تخم‌مرغ آب‌پز و هلوی تازه چیده شده به عنوان صبحانه. اما بهترین بخش این فیلم شاید این باشد که ساختمان محل فیلم‌برداری که در قرن هفدهم ساخته شده است، حالا به فروش گذاشته شده و هر فردی که بخواهد می‌تواند رویای تابستانی خودش را به واقعیت تبدیل کند.