تکنیک‌های مدرن در خدمت هویت ملی

من سعی کرده‌ام از تکنیک‌های موسیقی مدرن که نماینده‌ای از اشعار فرانسوی و مغرب زمین به‌حساب می‌آید استفاده کنم و همزمان بتوانم در موسیقی به‌نوعی هویت ملی را هم در نظر بگیرم. آلبوم در چارچوب موسیقی ملی معاصر ایران است یعنی می‌تواند از تکنیک‌های مدرن جهان استفاده کند ولی در خدمت هویت ملی خودش باشد، مثل کاری که بیژن جلالی کرده است. در این آلبوم از از اشعار بیژن جلالی استفاده کرده‌ایم. او کلا انسان عارفی بود به‌علاوه اینکه با اشعار شاعران فرانسوی محشور بود و تأثیر زیادی از آنها گرفته بود، اما می‌شود گفت محتوای کارش هویت ملی بود و براساس فرهنگ و معرفت ایران بود. در واقع او در خانواده‌ای به دنیا آمد که فرهنگ و هنر در آن سرچشمه می‌گرفت و همچنین تأثیر زیادی از دایی خود صادق هدایت نیز برده است. آلبوم «هیچ‌درهیچ» به‌هیچ‌وجه عامه‌پسند نیست و من برای منافع مالی و از این جنبه آن را نساختم. مخاطبان این کار فقط افراد خاص هستند و هدفم هم از ساخت این کار پیشرفت و تحول در موسیقی ایران بوده است. علت انتخاب ارسلان کامکار و صبا کامکار به‌عنوان خواننده کاملا شخصی بود، اما معتقدم آنها با تسلط کامل از پس این کار برآمده‌اند و امیدوارم در مقابل مخاطب نیز راضی بوده باشد. در این آلبوم که توسط نشر «راوی» منتشر شده، ارسلان کامکار با همراهی صبا کامکار به‌عنوان خواننده و همخوان حضور دارند.

06 (6)