رستورانی برای شکموها

  هانی پارسه

شهید بهشتی- رو به روی سینما آزادی

هانی پارسه رو کسی هست نشناسه؟ فکر نکنم اما اگر کسی هست، این مطلب رو بخونه؛

هانی پارسه یک رستوران سلف سرویس خوش نام و آبرومنده و جزو جاهایی است که سالی دو بار رو حتما باید رفت.

برادر من هم خیلی به ماهی‌های هانی پارسه علاقه داره، و خب در مناسبت‌های خانوادگی ما رو تشویق می‌کنه که بریم اونجا، این بار هم موفق شد و رفتیم هانی پارسه.

همه‌ش استرس داشتیم صف باشه دم در اما اینطور نبود رفتیم تو و بعد از چند نفر نوبت ما شد. آب پرتقال طبیعی تو اول میز سرو، وسوسه انگیز بود. یه ترشی برداشتم راستش نفهمیدم چیه ولی بعد تو خوردنش به چیزایی مثل چوب بود توش که قابل خوردن نبود (فکر کنم انبه بود اون چوب مانند‌ها هم هسته شکسته انبه)، سالادش هم خوشگل بود برداشتم (گاهی به همین سادگی مشتری چیزی انتخاب می‌کنه و همیشه نیاز نیست از کارهای مشتری انتگرال گرفته بشه تا معلوم بشه چرا یک کاری رو انجام می‌ده)، و هر غذایی که ایمان یک مومن رو به خطر بندازه جلو رومون بود و می‌دیدیم در ظرف‌های سرو و باید فقط به آشپز مورد نظر اشاره‌ای می‌کردیم تا ظرفی رو پر کنه و بهمون بده، و این جور جاها هم نباید خیلی گرسنه رفت چون خیلی سفارش می‌دیم و نمی‌تونیم بخوریم. نهایتا بعد دیدن اون همه غذای وسوسه انگیز باقالی پلو با ماهیچه انتخاب کردم و به شف گفتم: لطفا ته دیگ زیاد بزارید گفت: حتما. و اینکه درخواست ساده منو قبول کرد خوشحال شدم و بله، خوشحالی مشتری هم بعضا به همین سادگی است!

ما یه کوبیده، یه ماهی سفید و یه قزل آلا هم داشتیم با ماست و اینطور بحثا. چهار نفر بودیم و مبلغ مجموعا شد ۲۲۰ هزار تومان. باقالی پلو خوب بود اما خب عالی نبود، برای عالی شدن باقالی پلو دیگه روغن نباید نباتی باشه و مرزهاش با روغن حیوانی جا‌به‌جا می‌شه و ماهیچه اعلا هم که خواص خودش رو داره. به خاطر ماهیت رستوران هانی پارسه غذاهاش زیاد گرم نیست و واسه همین هم خیلی نمی‌گم عالی بود چون ماهیچه سرد که میشه کمی از دهن می‌افته. کوبیده هم خوب بود و خوش حجم. ماهی‌ها هم همینطور. حواشی غذا هم که استادانه اول میز غذا گذاشتن معمولا حجم و طعم مطلوبی داره. در مجموع رستوران متوسط به بالایی محسوب می‌شه سرعت سرویس هم بالا است. پرداخت هم برای خودشون خیلی خوبه چون سینی به دست مرحله آخر می‌رسی به صندوق و بعد می‌ری برای صرف غذا و بعد هم خارج می‌شی بدون اینکه دغدغه خاصی برای پرسنل اونجا ایجاد بشه.