چگونه هوآوی توانست پله‌های ترقی را به این سرعت بپیماید؟ مسیر موفقیت هوآوی در سال ۱۹۸۷ و هنگام تاسیس این شرکت در منطقه اقتصادی شنزن آغاز شد. در سال‌های اول، این شرکت خصوصی باید با بنگاه‌های دولتی که سلطه بازار را در اختیار داشتند، مبارزه می‌کرد. خیلی‌ها موفقیت امروز هوآوی را به جاه‌طلبی هدفمند و چشم‌انداز واضح رن ژنگفی، موسس آن، برای تبدیل شدن به یک شرکت جهانی، ربط می‌دهند. علاوه بر این، فعالیت‌های بازاریابی موفق، در جهش هوآوی نقش مهمی داشته که عبارتند از:

۱- ایجاد کمپین‌های استراتژیک برای افزایش آگاهی برند: هوآوی نمی‌خواست صرفا کاربردپذیری محصول خودش را اهرم کند، بلکه می‌خواست بر ایجاد آگاهی برند هم متمرکز باشد. آنها می‌دانستند برای رشدکردن باید در بازارهای محلی فعال باشند و محتوا ایجاد کنند و بنابراین، «کمپین Best Wei هوآوی» را راه‌اندازی کردند. این کمپین محتوای خلاقانه، استعدادهای محلی و پلت‌فرم‌های رسانه‌ را جمع کرد تا با مخاطب هدف درگیر شوند.

۲- همکاری با افراد معروف: هوآوی در چند سال گذشته برای افزایش آگاهی برند، همکاری‌های موفقی با برخی افراد معروف داشته است. این شرکت در آگهی‌های گوشی هوشمند P۹ از چند بازیگر مشهور استفاده کرده و در این آگهی‌ها بر کیفیت دوربین گوشی‌های P۹ و P۹ پلاس تاکید کرده است.

۳- معرفی محصولات جدید در نمایشگاه‌های بزرگ: یکی از رموز موفقیت هوآوی معرفی محصولات جدید در نمایشگاه‌های بزرگ و معروف است. این شرکت در سال‌های اخیر تعدادی از فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های مشترک را در «کنگره دنیای موبایل» هدایت کرده است. در فوریه ۲۰۱۶، این رویداد با بیش از ۱۰۰ اپراتور از سراسر دنیا برگزار شد و طی آن هوآوی با شرکای صنعتی در مورد روندهای آینده صنعت موبایل وارد همکاری شد.

۴- جمع کردن طرفداران مجازی: موفقیت آنلاین هوآوی به حضور مستمر این برند در صفحات رسانه‌های اجتماعی و عکس‌ها و فیلم‌های جالب از محصولات جدید برمی‌گردد. یکی از این پست‌ها مربوط به تبلیغ گوشی P۱۰ بود که ویژگی‌ها و گزینه‌های رنگی این گوشی و ارتباط آن را با شخصیت فرد نشان می‌داد. به نظر می‌رسد با بیش از ۴۴ میلیون فالوئر در فیس‌بوک، این استراتژی هوآوی موثر ظاهر شده است.

۵- تبلیغات شهری زیاد: هوآوی این روزها در همه جای اروپا دیده می‌شود و خیلی از ساختمان‌ها و بیلبوردهای بزرگراه‌ها در برلین، بروکسل و شهرهای لهستان با تبلیغات این شرکت پوشیده شده است. در بازی‌های فوتبال اروپا، لوگوی هوآوی در کنار زمین دیده می‌شود. در فروشگا‌ه‌های لوازم الکترونیکی اروپا، تعداد گوشی‌های هوآوی از سامسونگ بیشتر است. این استراتژی به قدری کارآمد بوده که در سه ماه نخست ۲۰۱۶ گوشی‌ هوآوی ۱۰ برابر اپل در فنلاند فروش رفته است!