نکات مهم پس از خریدن گوشی

تنظیم صفحه اصلی: صفحه نمایش یک گوشی هوشمند به تعبیری بازگوکننده سلیقه و روحیات مالک آن است. برای تنظیم تصویر زمینه، رنگ‌ها و آیکون‌های صفحه اصلی به همان شیوه‌ای که می‌خواهید، زمان بگذارید. در این راستا، تقریبا هیچ محدودیتی برای تنظیم گوشی با اپلیکیشن‌ها، ویجت‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، صدای زنگ و... وجود ندارد. پس گوشی را برای خودتان حرفه‌ای، شیک، دلخواه و بالاتر از همه مال خود کنید.

آشنایی با دوربین: دوربین یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های گوشی هوشمند است که می‌تواند از طریق چند تغییر کوچک شما را از داشتن یک دوربین مجزا بی‌نیاز کند. از فیلترها برای تبدیل این تصاویر به آثار هنری استفاده کنید. برای افزایش رزولوشن و تنظیم رنگ عکس از ابزارهای ویرایش استفاده کنید. از طریق تنظیمات مختلف نور در دسترس را حداکثر کنید.

شناختن اینترنت موبایل: هیچ چیز ناامید‌کننده‌تر از این نیست که بسته اینترنت موبایل زودتر از موعد تمام شود و شما دلیل آن را ندانید. اکثر گوشی‌های هوشمند جدید به شما خواهند گفت که کدام برنامه‌ها و قابلیت‌های گوشی اعم از چک کردن ایمیل، وبگردی، آپلود کردن عکس‌ها یا پخش آنلاین موسیقی و ویدئو، از اینترنت گوشی استفاده می‌کنند. آنها حتی می‌توانند اپلیکیشن‌هایی که داده‌های اینترنتی را می‌بلعند، شناسایی کنند. البته اطمینان حاصل کنید که فرد دیگر از بسته اینترنتی شما استفاده نمی‌کند.

مصرف بهینه باتری: یکی دیگر از دردسرهای ناامیدکننده گوشی‌ها، تمام شدن باتری آن زودتر از آنچه شما تصور کنید، است. با این حال، اکثر گوشی‌‌های هوشمند جدید در مورد چگونگی افزایش عمر باتری، نکات و ابزارهای فراوانی ارائه می‌دهند. راهنمایی‌های مصرف بهینه باتری همه موارد، از کاهش زمان روشن بودن نمایش صفحه تا خاموش کردن بلوتوث، GPS و... را پوشش می‌دهد.

بک‌آپ گرفتن از اطلاعات گوشی: برای خیلی از کاربران گوشی‌های هوشمند پیش آمده که تصادفی اطلاعات آن اعم از عکس، فایل صوتی یا عکس را حذف کنند. برای آنکه در این وضعیت، اطلاعات خود را از دست ندهید، بهتر است برای ذخیره‌سازی همه عکس‌ها، ویدئوها، مخاطبان و حتی پیام‌های متنی مهم از یکی از سرویس‌های ابری استفاده کنید.

نصب یک اپلیکیشن ردیاب یا یابنده گوشی: گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، شاید بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای مالک گوشی رخ دهد. به ویژه، اگر این گوشی هم تازه خریداری شده باشد. به‌خصوص برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی که امکان ردیابی گوشی برای آنها فراهم نیست. البته، کاربران اندرویدی می‌توانند با نصب چند اپلیکیشن، از قابلیت ردیابی گوشی بهره‌مند شوند. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهد مکان گوشی، تماس‌ها، پاک کردن یا قفل گوشی از راه دور و غیرقابل دسترس کردن اطلاعات را ردیابی و امکان‌پذیر کنید.