اما همزمان با افزایش محبوبیت این نوشابه انرژی‌زا در جهان، بحث‌های زیادی پیرامون ضرر احتمالی این نوشابه به بدن مطرح شد و وب‌سایت‌های مختلفی از جمله Personalise با جمع‌آوری داده‌های گوناگون، آثار این نوشیدنی انرژی‌زا را روی بدن نشان داد. در واقع کافئین موجود در ردبول هم آثار منفی و هم مثبت در پی دارد؛ اما بسیاری از متخصصان معتقدند که مصرف نوشیدنی انرژی‌زا، راه مناسبی برای دریافت کافئین نیست و اعتیاد و چاقی را از عوارض جانبی نوشابه‌های انرژی‌زا از جمله ردبول می‌دانند.

اما شاید بزرگ‌ترین ضرر بازاریابی این غول نوشیدنی‌های انرژی‌زا در جهان در سال ۲۰۱۴ باشد که ردبول مجبور شد تا به بنجامین کاریترز که یک مشتری وفادار ردبول به شمار می‌رفت، جریمه پرداخت کند. کاریترز که مدعی بود به مدت ۱۰ سال از این نوشیدنی استفاده کرده است، علیه تبلیغات غلط ردبول شکایتی به دادگاه تقدیم کرد؛ چرا که مدعی بود نه طبق شعار این شرکت، بال درآورده و نه افزایش در عملکرد، تمرکز و سرعت واکنش به‌دست آورده است. در واقع ردبول براساس قرارداد ملزم به پرداخت ۱۳ میلیون دلار به مصرف‌کنندگان آمریکایی شد که از این محصول از سال ۲۰۰۲ استفاده کرده بودند.

اخلاق بازاریابی جایی نمود می‌یابد که کسب‌و‌کارها می‌توانند به‌طور بالقوه محصولات‌شان را به خوبی بفروشند، آن هم در حالی که عبارات نادرستی را در مورد مزایای محصول مطرح می‌کنند تا مشتریان را گمراه سازند. ردبول، مصرف‌کنندگان خود را با این شعار که محصولات‌ آن می‌توانند مزایای فیزیکی بالقوه داشته باشند، فریب داد و موجب رشد فروش بازار خود شد. این شرکت از شعار بازاریابی «ردبول به شما بال می‌دهد.» استفاده و از رخدادهای ورزشی مختلفی با هدف تشویق ورزشکاران به مصرف محصولات‌ خود حمایت کرده‌ است.

هر چند ردبول معتقد است که بازاریابی و برچسب‌های موجود بر روی محصولات این شرکت همواره واقعی و صحیح بوده و هرگونه تخلف را تکذیب می‌کند. در هر صورت مرافعه بیان شده پیامدهای بازاریابی غیراخلاقی را نشان داده است. آنچه روشن است این است که شرکت‌ها باید پیش از انتشار تبلیغات خود، به اثرات فیزیولوژیکی آن بر مصرف‌کنندگان فکر کنند.